Hur hitta stam +avkommer..

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare martiz73
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 003
M

martiz73

Hej, har ett halvblossto som har Krocket-Imperator stam.
Diplom sto med 41 p.
Hon har haft ett föl, hur hittar jag om det finns bilder samt stam på avkomman samt skulle vilja ha reda på om stoet ifråga har "bra" stam att avla på????
Totalt novis på avel och stam sida.:angel:

Sv: Hur hitta stam +avkommer..

Det låter som en häst som kan hoppa men även röra sig väl!

Krocket var den första hingst som fick betyg 10 på löshoppning. Tyvärr tävlades han bara upp till en lätt A, vet inte varför han inte kom högre. Han kommer från en stofamilj som lämnat en ovanligt stor del hopp- och fälttävlanshästar. Dessutom är han morfar till Briar.

Imperator var med i OS i hoppning med Peter Eriksson 1984. Hans två helbröder Emir och Figaro gick svår dressyr.

Här http://www.ihbc.se/app/servlet/ShowRid46ny kan du söka efter ditt sto och hennes avkommor. Du får upp deras regnummer och fäder och eventuellt namn och så kan du fråga ASVH ifall de möjligen kan hjälpa dig att hitta deras ägare.

Tack, snälla för att du tog dig tid. Det vad det där jag letade efter.
Kiwi som stoet heter har tävlats MSV hopp och tränats LA Dressyr,är tyvärr inte i ett så bra skick(var extremt omusklad och mager när jag köpte henne i slutet av mars) men jag jobbar på att bygga upp henne, kanske inte i sin forna glans men en bra bit på väg..Hon är i dag 14 år, fick sitt föl vid tio års ålder. Har planerat att vänta ett par år innan betäckning.....

Jag såg Kiwi på annons i fjol (för 10 tusen) i skåne och ringde men då var hon redan såld. Vet du varför den nya ägaren sålde henne så snabbt igen? Det verkar vara en väldigt trevlig och vacker häst.

Det låter som en häst som kan hoppa men även röra sig väl!

Krocket var den första hingst som fick betyg 10 på löshoppning. Tyvärr tävlades han bara upp till en lätt A, vet inte varför han inte kom högre. Han kommer från en stofamilj som lämnat en ovanligt stor del hopp- och fälttävlanshästar. Dessutom är han morfar till Briar.

Imperator var med i OS i hoppning med Peter Eriksson 1984. Hans två helbröder Emir och Figaro gick svår dressyr.

Jag skulle säga att det dessutom är en lovande stam för fälttävlan. Piia Pantsus Karuso exempelvis är efter Krocket, det fanns också ett svart sto som Piia Pantsu red i unghästklasser e: Krocket som gick mycket bra.

Jag var spekulant på Kiwi i våras och jag sökte rätt på hennes tidigare ägare. Hon har tydligen en kanonfin avkomma e. Last Liberty.

Hejsan...
Till mig sa fd ägaren att det inte funkade med ridningen samt att Kiwi va för stor och stark för fd ägare....Samt att hon inte fick henne att brunsta eller om att hon inte blev med föl.....Vilket ska jag låta vara osagt...
Men under den tiden (från 30 mars)som hon har varit hos mig har Kiwi brunstat TRE ggr, sista slutade igår...Den va inte att leka med hon va helt knasig.......

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 502
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 969
Senast: Kisseninan
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 668
Senast: moonstruck
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
989
Senast: viltmilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka