Bukefalos 28 år!

Hur hittar man en hobby?!

Min spontana tanke är - men du har väl en hund? :p
Men det är någonting utöver honom som du vill ha som hobby?

Jag har inga direkta hobbys utöver hundarna och jakten, rider en del i perioder, men oftast bara under vår/sommar när det inte är jaktsäsong.

Jo jag har ju det :D vi promenerar... har försökt med agility - totalt ointresserad :( och var ju jättesugen på att börja spåra, men vi fick aldrig nåt svar om kursen som skulle starta.
Vill ha en till, aktiv hund att träna med :D haha
 
Kände likadant när jag slutade med hästar - sjukt va mycket tid man fick över helt plötsligt. För två år sedan testade jag pole dance och fastnade direkt. Så någon danskurs? (Om man inte vill köra just pole dance kanske det finns någon annan som kan locka; salsa, bugg, linedance osv.)

Vet inte var du bor, men finns ju mat och bakkurser på sina håll. I Sthlm kan jag ge tips på pm om du vill.

Måleri? Skulptering?

Jag dansar inte nykter :o har noll taktkänsla och känner mig bara obekväm.. skolkade från alla danslektioner på skolan, hehe..

Ska iallafall testa fotokursen om jag kommer med, ska även kika lite matkurser, kul att få lite inspiration :)
Bor uppe i Luleå, så finns inte direkt samma utbud som i ex. stockholm, men lite finns ju iallafall!
 
Jo jag har ju det :D vi promenerar... har försökt med agility - totalt ointresserad :( och var ju jättesugen på att börja spåra, men vi fick aldrig nåt svar om kursen som skulle starta.
Vill ha en till, aktiv hund att träna med :D haha
Youtube har guider till allt, och blod från mataffären (beställ alt. jägare) i en ketchupflaska som tjänat sitt ursprungliga syfte och du har halvan inne redan :p
 
Jo jag har ju det :D vi promenerar... har försökt med agility - totalt ointresserad :( och var ju jättesugen på att börja spåra, men vi fick aldrig nåt svar om kursen som skulle starta.
Vill ha en till, aktiv hund att träna med :D haha

:D

Hm, har du kikat på Nose Work? Det har ju verkligen exploderat i popularitet, och verkar ändå hyfsat lätt att köra hemma om man gått en grundkurs eller nördat på youtube innan :)

Så tråkigt att du inte fick nåt svar om spårkursen! Det kanske är svårt nu under vintern att hitta nya också...

Kan inte det vara ett alternativ då? En hund till? :angel:
 
Slår ett slag för roller derby som varit uppe i tråden innan. Finns i Luleå! Länk.

Annars klättring, eller kampsport? :) Eller en hund till! :D
 
:D

Hm, har du kikat på Nose Work? Det har ju verkligen exploderat i popularitet, och verkar ändå hyfsat lätt att köra hemma om man gått en grundkurs eller nördat på youtube innan :)

Så tråkigt att du inte fick nåt svar om spårkursen! Det kanske är svårt nu under vintern att hitta nya också...

Kan inte det vara ett alternativ då? En hund till? :angel:

Har hört talas lite om nose work, det skulle nog kunna vara nånting nu under vinterhalvåret, ska kolla upp. Har sett att folk verkar använda sig av tepåsar? :D

@Mammas roller derby verkar rent utav livsfarligt :o lite som med slalomen där, jag är livrädd för att gör illa mig - fegar och tycker inte det är kul, haha.

Och ja en till hund vore drömmen, men det går tyvärr inte p.g.a ekonomi, har inte råd att ha två hundar hos dagmatte :cry:
 
@pepp ah jag förstår, nej du ska ju tycka att det är roligt, annars är det ju meningslöst. Trist att det inte funkar med en hund till!
 
Har hört talas lite om nose work, det skulle nog kunna vara nånting nu under vinterhalvåret, ska kolla upp. Har sett att folk verkar använda sig av tepåsar? :D

Och ja en till hund vore drömmen, men det går tyvärr inte p.g.a ekonomi, har inte råd att ha två hundar hos dagmatte :cry:

Ja, antingen det eller typ eteriska droppar! Egentligen kan du ju lära hunden att söka vilka lukter som helst :D

Ah, jag förstår :( Det är dyyrt med dagmatte till flera hundar...
 
Om jag utgår från mig själv så har jag alldeles för mycket jag skulle vilja göra :p
Jag skulle kört rallylydnad med hunden, gått på danskurser, tränat ännu mer på gym och gått på någon form av skytte. Dottern nämnde häromdagen att hon vill lära sig bågskytte så det kanske kan vara något för oss två tillsammans :D
 
@pepp Kan du inte testa någon ny träning? :) Typ styrkelyft eller tyngdlyftning? En kompis och jag ska nog på tyngdlyftningskurs efter jul, hade du bott här hade du kunnat haka på! :D
 
Om jag utgår från mig själv så har jag alldeles för mycket jag skulle vilja göra :p
Jag skulle kört rallylydnad med hunden, gått på danskurser, tränat ännu mer på gym och gått på någon form av skytte. Dottern nämnde häromdagen att hon vill lära sig bågskytte så det kanske kan vara något för oss två tillsammans :D
Jag tycker absolut att ni ska börja på bågskytte tillsammans! I klubben jag tillhör nu känns det som att det är mer regel än undantag att föräldrar och barn tränar bågskytte. Det en båge som passar alla, så även om ni inte vill skjuta lika så kan ni fortfarande träna på samma tider :)
 
Jag tycker absolut att ni ska börja på bågskytte tillsammans! I klubben jag tillhör nu känns det som att det är mer regel än undantag att föräldrar och barn tränar bågskytte. Det en båge som passar alla, så även om ni inte vill skjuta lika så kan ni fortfarande träna på samma tider :)

I vårt fall är det mest tiden som ställer till det :crazy: Till att börja med så bor dottern hos mig varannan vecka och hos sin pappa varannan vecka (olika kommuner). Dessutom jobbar jag skiftande tider, inkl. varannan helg, och kombinerar det med två hästar och en hund :angel:
Men det skulle absolut vara roligt!
 
Jag skaffade mig också nyligen en hobby, fotografering! Det är så himla kul att lära sig nytt, men det är så extremt svårt att få till det ibland bara.
 
@pepp Kan du inte testa någon ny träning? :) Typ styrkelyft eller tyngdlyftning? En kompis och jag ska nog på tyngdlyftningskurs efter jul, hade du bott här hade du kunnat haka på! :D

Det finns ju faktiskt en tyngdlyftningsklubb här, men jag är alldeles för mesig för att gå själv (lär inte få med mig nån :D ) har ju varit sugen på crossfit, men det är tyvärr alldeles för dyrt :(

Tror jag ska skaffa på gymmet i stan ändå, måste bara få igång lite motivation.. problemet med hobbys är att dom tar tid och jag har ju en hund med separationsångest... så det får ju helst inkludera honom :D så ska sätta mig ner och kolla igenom nosework ordentligt nån dag!
 
Ett tips, om du vill pyssla lite med hunden @pepp är att Canis har onlinekurser, som är gratis. Så du får ett mail med instruktioner, sen kommer det ett nytt mail en eller två gånger per vecka som bygger på färdigheterna.
 
Jag tycker absolut att ni ska börja på bågskytte tillsammans! I klubben jag tillhör nu känns det som att det är mer regel än undantag att föräldrar och barn tränar bågskytte. Det en båge som passar alla, så även om ni inte vill skjuta lika så kan ni fortfarande träna på samma tider :)
Jag vill också börja på bågskytte men tyvärr tar inte klubbarna häromkring in några nya medlemmar..:(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp