R
Raderad medlem 6459
Mitt tips är att engagera sig ideellt! Det finns massvis med organisationer som behöver hjälp och det är ofta både roligt och givande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller medMitt tips är att engagera sig ideellt! Det finns massvis med organisationer som behöver hjälp och det är ofta både roligt och givande.
Min spontana tanke är - men du har väl en hund?
Men det är någonting utöver honom som du vill ha som hobby?
Jag har inga direkta hobbys utöver hundarna och jakten, rider en del i perioder, men oftast bara under vår/sommar när det inte är jaktsäsong.
Kände likadant när jag slutade med hästar - sjukt va mycket tid man fick över helt plötsligt. För två år sedan testade jag pole dance och fastnade direkt. Så någon danskurs? (Om man inte vill köra just pole dance kanske det finns någon annan som kan locka; salsa, bugg, linedance osv.)
Vet inte var du bor, men finns ju mat och bakkurser på sina håll. I Sthlm kan jag ge tips på pm om du vill.
Måleri? Skulptering?
Youtube har guider till allt, och blod från mataffären (beställ alt. jägare) i en ketchupflaska som tjänat sitt ursprungliga syfte och du har halvan inne redanJo jag har ju detvi promenerar... har försökt med agility - totalt ointresserad
och var ju jättesugen på att börja spåra, men vi fick aldrig nåt svar om kursen som skulle starta.
Vill ha en till, aktiv hund att träna medhaha
Jo jag har ju detvi promenerar... har försökt med agility - totalt ointresserad
och var ju jättesugen på att börja spåra, men vi fick aldrig nåt svar om kursen som skulle starta.
Vill ha en till, aktiv hund att träna medhaha
Hm, har du kikat på Nose Work? Det har ju verkligen exploderat i popularitet, och verkar ändå hyfsat lätt att köra hemma om man gått en grundkurs eller nördat på youtube innan
Så tråkigt att du inte fick nåt svar om spårkursen! Det kanske är svårt nu under vintern att hitta nya också...
Kan inte det vara ett alternativ då? En hund till?![]()
Har hört talas lite om nose work, det skulle nog kunna vara nånting nu under vinterhalvåret, ska kolla upp. Har sett att folk verkar använda sig av tepåsar?
Och ja en till hund vore drömmen, men det går tyvärr inte p.g.a ekonomi, har inte råd att ha två hundar hos dagmatte![]()
Jag tycker absolut att ni ska börja på bågskytte tillsammans! I klubben jag tillhör nu känns det som att det är mer regel än undantag att föräldrar och barn tränar bågskytte. Det en båge som passar alla, så även om ni inte vill skjuta lika så kan ni fortfarande träna på samma tiderOm jag utgår från mig själv så har jag alldeles för mycket jag skulle vilja göra
Jag skulle kört rallylydnad med hunden, gått på danskurser, tränat ännu mer på gym och gått på någon form av skytte. Dottern nämnde häromdagen att hon vill lära sig bågskytte så det kanske kan vara något för oss två tillsammans![]()
Jag tycker absolut att ni ska börja på bågskytte tillsammans! I klubben jag tillhör nu känns det som att det är mer regel än undantag att föräldrar och barn tränar bågskytte. Det en båge som passar alla, så även om ni inte vill skjuta lika så kan ni fortfarande träna på samma tider![]()
@pepp Kan du inte testa någon ny träning?Typ styrkelyft eller tyngdlyftning? En kompis och jag ska nog på tyngdlyftningskurs efter jul, hade du bott här hade du kunnat haka på!
![]()
Jag vill också börja på bågskytte men tyvärr tar inte klubbarna häromkring in några nya medlemmar..Jag tycker absolut att ni ska börja på bågskytte tillsammans! I klubben jag tillhör nu känns det som att det är mer regel än undantag att föräldrar och barn tränar bågskytte. Det en båge som passar alla, så även om ni inte vill skjuta lika så kan ni fortfarande träna på samma tider![]()