Spekulera om nätverket är ju meningslöst. Vi svarar väl alla utifrån hur vi förstår läget.
Inget av det du skriver är svårbegripligt för mig. Jag fattar inte riktigt varför du ens går på mig om det.
Vad jag kan se är jag den enda som gett några substantiella råd i tråden hittills och den enda med en väldigt likartad erfarenhet, där jag också fick till en lösning.
Just på grund av den osäkerhet kring all formalia som blir tydlig i TS inlägg, väntar jag med vidare råd tills vi ser vad som händer med de jag gett hittills. Jag tror att ett steg i taget är lagom tempo här. Situationen är givetvis vansinnigt pressande för de berörda.
Det jag försöker göra är alltså att dela med mig av djävligt surt förvärvad kunskap. Det var inte direkt ett nöje att lära sig de här sakerna.
Du skriver ju att de vill undvika myndighetskontakter, och då ser du ingen lösning. Vad baserar du det på, att de skulle vilja undvika myndighetskontakter?
Det var det jag reagerade på. Du konstaterar att de inte verkar haft myndighetskontakter, och drar slutsatsen att det måste bero på att de vill undvika myndighetskontakter. Det kan lika gärna handla om att det inte fallit dem in att myndighetskontakter skulle kunna vara till hjälp. Det är inte en självklarhet att vända sig till myndigheter, det kommer sig av att leva i ett samhälle där det är normalt att göra så.