Bukefalos 28 år!

hur kan varmvattnet ta slut trots fjärrvärme?

Emmahpemma

Trådstartare
4 min åt gången har vi varmvatten. sen blir det iskallt..:crazy:

10 min senare finns det oftast, men inte alltid, varmvatten igen, i fyra minuter..
Detta är inte varje gång , men 9 gånger av 10 som varmvattnet tar slut..


är det någon tokig grannkärring som går o stänger av varmvattnet i källaren, eller är det fel på fjärrvärmen?

Arga lappen i trappen eller ringa bostadsbolaget?
 
Sv: hur kan varmvattnet ta slut trots fjärrvärme?

Kan tro du bodde i min gamla lägenhet, var likadant där fisljummet eller inge varmvatten alls, men när vaktis kom och kolla då fanns de varmvatten. :( Tyvärr vet ja inte hur de gick, vi köpte hus så vi skulle slippa allt krångel. Men nästa hyresgäst klagar nog också. Har du pratat med vaktmästaren. Han kanske vet vad som är fel och är grannarna drabbade.
 
Sv: hur kan varmvattnet ta slut trots fjärrvärme?

Ring bostadsbolaget. Kan bero på underdimensionerad eller felansluten värmeväxlare.
PL
 
Sv: hur kan varmvattnet ta slut trots fjärrvärme?

Där jag bodde förut slarvade fastighetsskötaren med att hålla koll på grejerna så ibland vart man utan varmvatten..:mad:

Kanske är slarv?
 
Sv: hur kan varmvattnet ta slut trots fjärrvärme?

tycker det låter som ett ypperligt tillfälle att lära sig duscha snabbt och spara varmvatten = spara miljön!
 
Sv: hur kan varmvattnet ta slut trots fjärrvärme?

det svåra är ju om två personer vill duscha efter varandra.... 4minuter räknar jag inte som lång dusch, inte om jag vill bli ren åtminstone...
 
Sv: hur kan varmvattnet ta slut trots fjärrvärme?

tycker det låter som ett ypperligt tillfälle att lära sig duscha snabbt och spara varmvatten = spara miljön!

För mig tar det 10 min och då står jag inte och njuter. På 4 min skulle jag knappt hinna få ur shampot ur håret. Ännu mindre hinna ha i balsam.
 
Sv: hur kan varmvattnet ta slut trots fjärrvärme?

dags att samtala med fastighetsskötaren..

nu kan det ju vara så att varmvattensystemet i fastigheten är underdimensionerat men då skulle det snarare vara som så att det stundvis är dåligt med varmvatten konstant och annars gott om det.

kan ju vara en termostat som är lite vajsing eller så med tanke på att man spär varmvattnet då det inte får vara hur hett som helst.
 
Sv: hur kan varmvattnet ta slut trots fjärrvärme?

I en lägenhet jag bodde i fick jag kortare och kortare tid med varmvatten. till sist gick det inte längre.
Det visade sig vara fel på termostaten så den byttes.
Och varmvatten igen - så härligt....
 
Sv: hur kan varmvattnet ta slut trots fjärrvärme?

För mig tar det 10 min och då står jag inte och njuter. På 4 min skulle jag knappt hinna få ur shampot ur håret. Ännu mindre hinna ha i balsam.

Du måste ha typ. Världens längsta och tjockaste hår? :p

Klart det räcker med 4 minuters värme om man stänger av vattnet när man shamponerar osv.
För mig tar det bara nån minut eller två att shamponera och balsamera och sen skölja ur det..
10-15 minuter står jag om jag står lääääääänge :D


Säger inte att det är fel att duscha 10 minuter alltså, bara att det bör räcka med 4 minuter för att duscha :p
 
Sv: hur kan varmvattnet ta slut trots fjärrvärme?

Ehh, nej!

Det tar åtminstone ett par minuter att bara blöta ner håret. Normal hårtvätt med schampo en omgång, balsam och sköljning tar närmare en halvtimme för mig.

4 min tar det för min relativt kortklippta och ganska tunnhåriga pojkvän.
 
Sv: hur kan varmvattnet ta slut trots fjärrvärme?

:eek:

Jag har nog aldrig hört talas om någon som tar så lång tid på sig. Hinner ju bada hästen på en halvtimme. Två gånger.

På tio min hinner jag schamponera två ggr, ha i inpackning, skrubba hela kroppen noggrant, raka där jag rakar, tvåla in kroppen och sen noggrant skölja igenom allt.

Utan att stressa.
 
Sv: hur kan varmvattnet ta slut trots fjärrvärme?

Duuuh, hår till midjan och tjockt sådant tar ett tag.
Jag vill gärna ha en kvart på mig i duschen om håret skall med.
Men jag rakar inte där då.
 
Sv: hur kan varmvattnet ta slut trots fjärrvärme?

Jag har hår ca 1 dm nedanför axlarna och det tar nog nästan 2 minuter att få det genomblött. Sen tar det väl ungefär lika lång tid varje gång det ska sköljas, så ja bara att fixa med håret tar drygt 8 min. Och sen vill man tvätta kroppen också. Skrubba behöver man däremot inte göra under rinnande vatten. Jag har ganska dåligt tryck i min dusch kanske jag ska tillägga, har alltid max flöde när jag duschar.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 237
Senast: Habina
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 638
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp