hur klär ni er till stallet?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare oh_darling
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 76
  • Visningar Visningar 5 013
O

oh_darling

vet inte om den här tråden brukar vara uppe ofta men nu undrar jag hur ni är klädda i stallet/när ni rider? alltså anstränger ni er att se någorlunda bra ut eller slänger ni på er vilket skit som helst?
bara undrar om det är fler än mig som tycker att klädseln är viktig? :angel:

Jag är inte sådär överdrivet noga. Tar på mig vad som finns bara det är bekvämt.

fattar inte dom som rider i mjukisbyxor. det är slafsigt.
im so shallow

bekväma ridbyxor och nästan alltid rena tröjor,för det har jag 20 miljoner av(får min brors gamla),men de tröjor som är skitigast och håligast är nästan alltid skönast!

Brukar ha jeans och typ stora luvtröjor eller fleecetröjor.. Skitar ner mig så mkt så jag brukar ha dom två dagar bara.. Rider gör jag inte, och dom få gångerna rider jag i jeans.. Eller om jag rider flera dagar i rad tar jag på mig dom obehagliga ridbyxorna..

VARMT!! Jag hatar att frysa så jag har alltid en massa kläder på mig. Rider barbacka så jag brukar rida i jeans. Bryr mig inte alls om hur jag ser ut i stallet. Varmt och bekvämt ska det vara.

idag var jag inte den vackraste, svarta termobyxor, militärgrön fleecetröja samt svart dunväst, marinblå mössa och ljusgrå halsduk.. :o Skulle i alla fall inte rida, och det är ju så förbannat kallt..
Men då jag tränar brukar jag alltid ha ett par helskodda ridbyxor, antigen mörkgråa eller mässingsfärgade. Till de gråa ridbyxorna har jag nästan alltid en ljusblårandig skjorta, och till de mässingsfärgade en svart polotröja.
Gillar inte att se slafsig ut när jag rider.. (ytlig, jag vet.. :o :angel:)

Ska jag bara dit för ett möte, så har jag vanliga kläder. Ska jag rida har jag ridbyxor (helskodda MH Isolde, blålila), ridstrumpor, ridskor (MH Easy Rider Steel), collegetröja, ev. en munkjacka, och min stalljacka (L.O.G.G. :smirk:). På huvudet har jag Champion Showring (blå). :) Vill ha ändamålsenliga kläder på mig när jag rider, och att vara prydlig och färgmatchad skadar inte heller.

Jag slänger nog nästan på mig vilken skit som helst, speciellt nu när det är kallt. Huvudsaken jag inte fryser. :D Fast "normalt" så har jag jeans och ngn tröja/skjorta när jag rider. Är lite petig med att färgerna ska matcha, men annars bryr jag mig inte så hårt. :)

Jag bryr mig int hur jag ser ut i stallet, bekväma ridkläder och framför allt varma kläder när det är kallt ute.

har mina ridbyxor, ridskorna, sen har ja nån "vanlig" tröja och en stor tjocktröja. så bekvämt som möjligt

jag har speciella stallkläder i stallet så jag ser praktiskt taget likadan ut jämt.. alltså ridbyxor och nån tröja.. förutom dom dagar mamma tvättar kläderna.. (min pojkvän är sjukt allergiskt så jag kan inte ta något hästigt in i kägenheten, måste ducha antingen hos mormor eller så klä av mig i källaren och springa halvnaken tre vån upp :) )

jag brukar ta de som ligger framme... å de som inte är alltför skitigt! före mesta ridbyxor, men om jag bara ska mocka brukar de bli mjukisar :love:

varm jacka, minst 2 tjocktröjor, täckbyxor, vinterstövlar, rutig halsduk fint vá??? :p :p :p

men ska jag rida så blir det lite finare
gråa el mörkblå ridbyxor, vinröd tröja, mörkblå väst, chaps

nu på vintern kan jag förstå att man måste ha lager på lager, men isåfall i snyggaste laget.

på sommaren är det som roligast att klä upp sig till stallet, brukar till o med rida i vita ridbyxor och välpolerade stövlar.
¨på ngt konstigt sätt känns allting mkt bättre då. man känns typ smidigare eller nått..haha

om det är sommar har jag: Ridbyxor lr avklippta jeans med gympaskor, linne lr t-shirt (jag vet inte smart) å så rider ja me min underbara lättvikts cascohjälm me ventilation :cool: :love:
På hösten/ våren: en/två fleece, ridbyxor/jeans, mössa, tunna vantar, ridskor, ridstrumpor, ibland jacka+ långkalsonger
vinter: mössa, vantar, vinterridskor, tjocka raggsockor x2, långkalsonger, ridbyxor termoridbyxor, 2x fleecetröjor, vinterjacka

e inte så jättenoga med hur jag ser ut i stallet...bara jag e nöjd å inte fryser om vintern e ja nöjd :D

jag skulle aldrig rida i slafsiga kläder.
jag har ridbyxor (euro star eller pikeur), nån college tröja, MH jodpush & Dy'on leggings å min blåa John Whitaker jacka! nu när de e kallt har jag fleece tröja under oxå å självklart långkalsonger! :)

När jag rider har jag ALLTID ridkläder utom då jag var ute och skrittade barbacka sist, då had jag faktiskt termobyxor och snowjoggings... :o

Annars har jag som sagt alltid ridbyxor, stövlar/skor osv...

När jag bara mockar däremot har jag mysbrallor på mig!

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 434
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
444
Senast: Emuliiaa
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 767
Senast: 13579vas
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka