Bukefalos 28 år!

Hur kommer det gå....

Sv: Hur kommer det gå....

Bokar ni inte återbesök med samma veterinär? De har så olika skalor på hälta att är nästan omöjligt om det inte är samma från gång till gång.

Trist att han är "omskadad" men skönt att den gamla är läkt iaf!
 
Sv: Hur kommer det gå....

Ultraljuds-killen är alltid samma sen har det varit olika vetrinärer som pratat om "behandlingen" efter och kollat hur han rör sig.
 
Sv: Hur kommer det gå....

Drar upp min gamla tråd igen... Orkar inte starta en ny.....


Det har nu gått några veckor sen vårat senaste klinikbesök. Vi har tagit det väldigt lugnt med honom, bara några korta skrittpromenader...
Jag tänkte att nu var det dags att kolla honom i traven för att se om det är någon skillnad(har tyckt att han varit LITE deppigare senaste tiden, men kanske bara inbillat mig).
Tog ut honom på grusvägen och skrittade iväg en bit vände sen och travade hemåt... Och resultatet var ju inte det bästa. Han haltade mer nu än han gjort tidigare.
Vetrinärerna på kliniken har sagt att vi kan ringa om han blir sämre och det har låtit som att dom i det fallet skulle ta bort honom.
Har vi kommit så långt? Är det dags? Eller ska vi stå ut ett tag till och hoppas på bättring igen?
Han har inte varit helt ren sen januari-februari förra året. Alltså över ett år nu. Och vi tror nästan att han kan ha haft skadan ännu tidigare eftersom han var så billig när jag köpte honom... tanken finns.:cry::cry:
 
Sv: Hur kommer det gå....

har hästen ont och lider? isf skulle jag ta bort honom. utan tvekan, annars beror de väl på hur länge ni orkar och hur mycket pengar/tid ni vill lägga ner på honom. vilken skada är de som är nu? den förra eller den nya? tycker synd om dig *kram*
 
Sv: Hur kommer det gå....

Och hur vet jag att han lider? Han är en "fighter" och visar inget i första taget....

Jag vet ju inte vilken skada det är utan att ha ett ultraljud. och det är ju svårt att ta reda på vilken skada det är han har ont av även med hjälp av det. Men jag skulle ju gissa på att det är den nya skadan eller den gamla som "gått upp" igen.
Vi har tid på kliniken den 11: juni igen.:(
 
Sv: Hur kommer det gå....

tycker du ska vänta till den 11. då får du ju se vad de säger. förstår att de är jobbigt...vi hade en häst med gaffelbandsskada som blev utdömd. Hon klarade inte ens av att bara vara sällskapshäst så illa va de. de är inte lätt att ta ett sånt beslut även om man har grunder för det...usch.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
3 939
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 532
Senast: JohannaB
·
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 196
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp