Hur kommer det sig att man blir på ett visst sätt?

Nu kommer jag inte ihåg vad ”adoptionsbyrån” hette, men det var i usa i alla fall. Där separerade man medvetet tvillingar och trillingar för att forska på dem. Alla hamnade inte i bra hem, utan hela poängen var att sätta de i totalt olika hem för att se vad skillnaderna blev. Mycket intressant.

Dokumentären Three Identical Strangers är en fortsättning på den skandalen det blev när det uppdagades.
Vet vilken du menar men minns inte vad programmet hette. Det var snarare oetiskt än intressant, tycker jag.
 
Vet vilken du menar men minns inte vad programmet hette. Det var snarare oetiskt än intressant, tycker jag.
Jag har sett det också och även om det var oetiskt så gav det tydligen svar på en del funderingar man hade då om arv, miljö och tvillingar, hur man blir osv. Så absolut intressant, även om det var oetiskt, tycker jag.
 
Jag är inte materialistisk, men har syskon som är/var väldigt materialistiska. Mina föräldrar är/var inte det, mina barn är det till viss del, men där har jag sett något intressant hos äldsta sonen som varit värst av de tre. Nu när han jobbar och tjänar pengar och kan köpa så har det liksom gått tillbaka, det är inte lika intressant och viktigt. Plötsligt säger han att han förstår mig när jag säger att jag egentligen inte vet vad jag skulle göra med en miljon kronor, tidigare kunde han rabbla upp allt han skulle köpa för pengarna, men nu är det inte viktigt.

Jag brukar i övrigt säga att jag blev bortbytt på BB eftersom jag skiljer mig i övrigt från min familj rätt rejält.Så frågan varför vi blir som vi blir är rätt intressant, tycker jag. Jag kan inte förstå varför jag inte är som min familj/syskon/släkt/föräldrar. Mina fyra syskon är ju som dem, mina barn är som dem. Varför inte jag?

Kanske tycker jag mig ändå ana att äldsta sonen skiljer sig från familj och släkt ändå. Det ska bli mycket intressant att följa honom i hans liv!

Vi kommer alla från samma arv och har levt i samma miljö, så vad är det som gör att det skiljer . Eller inte skiljer.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
2 825
Senast: Snowball
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 387
Relationer Hej, jag är helt ny på forumet som jag hittade av en slump. Verkar vara en trevlig stämning med ärliga människor. I försök om att hålla...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
21 374
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 484
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp