hur kommer man åt de progam som startar automatiskt när man loggar in i windows?

Javan

Trådstartare
Tömmande rubrik :)

Jag har ett problem, när jag drar igång min dator och går in så startar ett skitprogram som är automatiskt upplagd via windows är något som de tycker jag ska använda men jag inte vill använda.

Var hittar jag inställningarna till vilka program som automatiskt startar när man startar windows? Jag har toksökt och hittar inte dit. Jag vet att jag fått svar här förrut men det var något år sedan och nu har jag just kört om datorn efter en smärre krasch = att skitprogammet är tillbaka.

Tacksam för hjälp!!! Javan
 
Sv: hur kommer man åt de progam som startar automatiskt när man loggar in i windows?

:o har du bara ETT jag har massor :D
hm skriv regedit i kör
och leta rätt på skiten och ta bort :P
kan lätt bli fel om du gör fel :P
skyll inte på mig!
annars kan du ju testa att avinstallera programmet som öppnas?
eller kollla om de har inteställningar spom gör att de inte öppnas?
 
Sv: hur kommer man åt de progam som startar automatiskt när man loggar in i windows?

Har samma problem.. men tyvärr så hjälpte inte din lilla beskrivning mig?!:confused:
 
Sv: hur kommer man åt de progam som startar automatiskt när man loggar in i windows?

enklast är faktiskt att formatera och installera om windows om jag ska vara ärlig...
 
Sv: hur kommer man åt de progam som startar automatiskt när man loggar in i windows?

startmenyn har en post som heter kör, tryck där, mata in regedit i rutan. minimera alla träden, och navigera in på HKEY_LOCAL_MAHCINE> Software > microsoft > windows > current version > run, Runonce, Runonceex

där har du de som startas "globalt" på datorn när dne startas, jag rekkomenderar dig itne att ta bort något om du inte vet vad det är, utan använd google för att leta information om vad det är.

de som startas för BARA DIG, hittar du under HKEYY_CURRENT_USER istället för local machine. samma underaddress. annars så har du en mapp på startmenyn som heter "autostart" och de programmen startas också per automatik.
 
Sv: hur kommer man åt de progam som startar automatiskt när man loggar in i windows?

men jag behövde aldrig gå in i regedit förra gången utan kom åt det via kontrollpanelen på något vis...

Javan
 
Sv: hur kommer man åt de progam som startar automatiskt när man loggar in i windows?

Du menar via "kör" skriva in "msconfig" så kommer du upp ett fönster.
Sedan fliken "Autostart"

Fast se upp vad du gör bara :)
 
Sv: hur kommer man åt de progam som startar automatiskt när man loggar in i windows?

microsoft office och winzip quick borde vara bra att ta bort som autostart? Ju mindre som autostartar dessto fortare start tänkte jag?

tack för hjälpen

javan
 
Sv: hur kommer man åt de progam som startar automatiskt när man loggar in i windows?

visar inte allt ^^ :D

jo det funakr att ta bort dem, bara slöar ner enl mig.
 
Sv: hur kommer man åt de progam som startar automatiskt när man loggar in i windows?

Äh, om jag ska agera cheerleader så är Labans tips det mest lämpliga.
 
Sv: hur kommer man åt de progam som startar automatiskt när man loggar in i windows?

Nu förstår jag inte. Tycker du inte man ska börja rota i registret om man inte har koll på vad man gör? :D
 
Sv: hur kommer man åt de progam som startar automatiskt när man loggar in i windows?

haha eg. jag lyckades ta bort min tcp/ip stack när jag var som vildast ^^
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
627
Äldre Ja, så visar min dator inläggen från mina slutna Facebook-grupper sedan igår kväll (möjligtvis tidigare, men det var på kvällen igår som...
2
Svar
35
· Visningar
10 555
Senast: bettysmatte
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 664
Senast: Araminta
·
H
IT & mobiler Jag stängde av datorn på start knappen. Nu när jag vill köra igång datorn igen så sätts den på, men sen får jag välja mellan felsäkert...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Hast-hund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp