Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men folk vet om det är bilar bakom. Annars om man inte ser det när den bakom har halvljus så ska nog denna inte köra alls. Tycker nog du är lite oförskämd i trafiken som helljusar folk, tutar och stressar.
Kl. Ang hästtransport omkörning har varit med om det iaf en gång. Hoppas ingen häst var med för det gick fort dessutom ryckig körning (landsväg- kurvig). Dessa borde själv stå i en transport. Inte så enkelt som man tror att hålla balansen speciellt vid tvära inbromsningar -risk för olycker plus risk för svårlastade hästar.
för att provocera så måste någon bli provocerad.
och den godagsplit som visar att "jag bestämmer" är den som verkare bli provocerad här.
när du förbereder en omkörning ska du göra framförvarande fordon uppmärksam på detta.
antingen med ljustutan eller signalhornet.
visst, det verkar provocerande för somliga![]()
Svara JA eller NEJ:
Slår du på helljuset för att provocera eller för att tala om att du tänker köra om?
och att provokativt använda ljuset, ja det gör jag bara när fordonet framför medvetet försöker hindra genom att medvetet omotiverat kraftigt sänka farten utan att hålla till höger.
Men så barnslig förutsätter jag att du inte är
Suck.
Slår alltid på helljusen kort, innan omkörning. Sedan kommer vänster blinkers.
.
Vem har pratat om att kraftigt sänka farten? Du hittar på efter hand.
Och återigen. Du blir provocerad och gör saker i affekt i trafiken. Farligt farligt. Kör du samma förklaring som i lågstadiet om det händer något: Det var inte bara jag och det var inte jag som började.
En säker förare låter sig inte provoceras i trafiken och börjar inte straffa andra bilister även om de skulle göra misstag.
Varför anser du dig ha rätt att uppfostra andra?
Vem har pratat om att kraftigt sänka farten? Du hittar på efter hand.
Och återigen. Du blir provocerad och gör saker i affekt i trafiken. Farligt farligt. Kör du samma förklaring som i lågstadiet om det händer något: Det var inte bara jag och det var inte jag som började.
En säker förare låter sig inte provoceras i trafiken och börjar inte straffa andra bilister även om de skulle göra misstag.
Varför anser du dig ha rätt att uppfostra andra?
Så det du skrev innan om att du provocerar var alltså inte sant?
Egentligen var det ju bara landsbygdsbo, för man får faktiskt sakta ner. Man får både motorbromsa och bromsa med bromsarna. Ja, man får tillomed tvärnita om man behöver det.
Så det är bara landsbygdsbo som gör fel i de situationerna, ingen annan.
(Och ja, jag körde en Skoda, så det är säkert det som var problemet...)
Man får både motorbromsa och bromsa med bromsarna. Ja, man får tillomed tvärnita om man behöver det.
Skoda och Skodaförare är bland de största problemen vi har har på svenska vägar även om Dacia kommer starkt.
sedan är det ju alltid det fordon som kör in i dig bakifrån som blir vållande.
jag undrar vad det var för en goddagspilt som skrev KL
Bäst är att släppa på gasen så det går långsammare för idioten bakom. Fattar han inte så släpper man ytterligare lite.
Ja, jag håller verkligen med! Se bara hur det gick när jag körde Skoda!
nej
(tio tio)
Vad vill du få ut av ditt beteende? Uppfostra andra? Som en som leker polis?
Fast det kan du ju egentligen inte veta, så det blir litet våghalsigt att skriva det som en sanning. I själva verket skiljer ju missvisningen en hel del mellan olika bilar, den är dessutom sällan linjär. Våra f.n. tre bilar håller samtliga ca 4-6 km/h lägre sann hastighet än mätaren visar, runt 100 km/h.om du ställer farthållaren på 104 så blir din verkliga hastighet straxt över 90.
kollar du mot gps:en så ser du att det stämmer
![]()