Hur lägga upp mat vid delade pass?

MissFideli

Trådstartare
Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten...
Imorgon jobbar jag t.ex 4.57-8.59 och sen 13.46-18.17. Men det skiljer ofta från dag till dag. Ibland kommer dygnsvilorna bli korta, så blir ofta ingen lagad mat efter jobbet.
Min matångest har slagit till och jag får inte till det logiska tänkandet alls.
 
Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten...
Imorgon jobbar jag t.ex 4.57-8.59 och sen 13.46-18.17. Men det skiljer ofta från dag till dag. Ibland kommer dygnsvilorna bli korta, så blir ofta ingen lagad mat efter jobbet.
Min matångest har slagit till och jag får inte till det logiska tänkandet alls.
Hoppas det är okej att jag ställer en fråga som inte är kopplad till själva ursprungsfrågan men... Varför jobbar du 4:57-8:59 istället för 05-09?
 
Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten...
Imorgon jobbar jag t.ex 4.57-8.59 och sen 13.46-18.17. Men det skiljer ofta från dag till dag. Ibland kommer dygnsvilorna bli korta, så blir ofta ingen lagad mat efter jobbet.
Min matångest har slagit till och jag får inte till det logiska tänkandet alls.

Jag äter aldrig på morgonen så jag hade ätit frukost när jag kom hem.
Sen lunch innan del två och middag efteråt.
Låter dock fruktansvärt att jobba sådär 😭
 
Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten...
Imorgon jobbar jag t.ex 4.57-8.59 och sen 13.46-18.17. Men det skiljer ofta från dag till dag. Ibland kommer dygnsvilorna bli korta, så blir ofta ingen lagad mat efter jobbet.
Min matångest har slagit till och jag får inte till det logiska tänkandet alls.
Jag har jobbat delade pass 05-09 och 15-19 länge, och jobbar nu 06~9, 12-13, 17~19. Ofta är passen en timme längre än så.

Startar med kaffe och yoghurt eller liknande före första passet. Orkar inte tre-fyra timmar utan mat! Second breakfast när jag kliver av morgonpasset och så nån typ av lunch före eller efter mittenpasset beroende på tid och aptit. Kaffe efter lunchpasset och sen nån typ av mellanmål innan kvällspasset. Ordentlig middag på kvällen, men om jag åt ordetlig lunch händer det att det blir nått enkelt på kvällen.
 
Hoppas det är okej att jag ställer en fråga som inte är kopplad till själva ursprungsfrågan men... Varför jobbar du 4:57-8:59 istället för 05-09?

Så ser det ut i kollektivtrafiken. Allt är uträknat i minuter fram till första avgång. Så ska jag köra första turen 4.17, så räknas det bakåt. 8 min tomkörning från garaget bli 4.09, sen 5 min påtid för att starta upp bussen blir 4.04.
 
Jag har jobbat delade pass 05-09 och 15-19 länge, och jobbar nu 06~9, 12-13, 17~19. Ofta är passen en timme längre än så.

Startar med kaffe och yoghurt eller liknande före första passet. Orkar inte tre-fyra timmar utan mat! Second breakfast när jag kliver av morgonpasset och så nån typ av lunch före eller efter mittenpasset beroende på tid och aptit. Kaffe efter lunchpasset och sen nån typ av mellanmål innan kvällspasset. Ordentlig middag på kvällen, men om jag åt ordetlig lunch händer det att det blir nått enkelt på kvällen.

Jag får satsa på ordentlig lunch när dygnsvilan blir för kort för att äta efter jobbet på.
 
Fast jag kan inte jobba 4-5 h utan nått i magen, så nått måste jag äta innan jobbet.
Jag har aldrig klarat att äta något så tidigt på morgonen, men om det funkar för dig är det ju bara att äta två frukostar? :) Eller en tidig frukost och sedan frukt eller något, vad som än känns bäst för dig.
Jag vet att jag tvingat i mig en smoothie eller youghurt någon gång när jag började 4.30, det gick bra.
 
Jag äter aldrig på morgonen så jag hade ätit frukost när jag kom hem.
Sen lunch innan del två och middag efteråt.
Låter dock fruktansvärt att jobba sådär 😭

Det är inte min dröm, jag jobbar generellt inte delade pass. Men nu är jag utlånad och får ta det som erbjuds. Jag får så bra betalt att jag väljer detta ett tag för att få ihop pengar helt enkelt.
 
Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten...
Imorgon jobbar jag t.ex 4.57-8.59 och sen 13.46-18.17. Men det skiljer ofta från dag till dag. Ibland kommer dygnsvilorna bli korta, så blir ofta ingen lagad mat efter jobbet.
Min matångest har slagit till och jag får inte till det logiska tänkandet alls.
En sån dag hade jag ätit nån typ av enkel frukost efter kl 9 och sen lite stadigare lunch 12-13.
Har nog aldrig ätit middag före kl 18 en vardag på jag inte vet när.
 
Jag hade ätit frukost innan jobbet en till frukost efter jobbet, lunch innan jobbet började igen och sedan middag efter jobbet tog slut. :laugh: + mellis innan jag somnade och säkert något mellan lunch och middag i farten.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 225
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 081
Senast: Wille
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 219
Senast: Sirap
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 503
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp