Bukefalos 28 år!

Hur länge borstar ni tänderna?

Använder både vanlig och el-tandborste, vanlig hemma och eltandborsten hos mamma (där jag bor ca halva veckorna). Borstar typ 2 min morgon och kväll, ibland någon gång däremellan.
Tycker eltandborsten är bättre. Har en med litet runt huvud som snurrar och samtidigt gör jag "normala" borstande rörelser.
 
Jag använder eltandborste. Den larmar efter två minuter, men oftast fortsätter jag att borsta nån minut till. Så jag borstar tänderna i ca tre minuter.
 
Jag har köpt en eltandborste med tidur. Enligt instruktionerna ska man borsta i 4 minuter. Blir det rent?
Nej.
Jag måste borsta ca 8 minuter för att det ska bli acceptabelt rent. :down:

Hur länge borstar ni?
Jag borstar i typ en minut tror jag, tre gånger om dagen. Borstar extremt snabbt, armen går fram och tillbaka som jag vet inte vad. Jag har tidigare borstat HÅRT med eltandborste, och har nu gått över till vanlig, supermjuk tandborste, och jag tycker den tar bättre än en eltandborste som är mediumhård.

Ska skaffa tandställning i början på året och det ska bli ett intressant projekt! Tandborstningen kommer tas till en helt ny nivå, kommer stå där med små vippor och göra rent mellan rälsen :D
 
Hela min tandvårdsritual tar ca 10- 15 min/gång 2ggr/dag.
Först soft picks mellan tänderna, sedan mjuk tandborstefrån alla håll och kanter och så avsluta med 10 ml fluorskölj i en minut.
Jag tror inte att man tjänar något på att stå och gnugga länge, det känns som att det sliter för mycket på emaljen?
Borde väl vara bättre då att borsta oftare.
Men det bästa är väl kanske att gå till tandhygienist en gång för att få visat för sig hur man bäst gör rent i sin egen mun, teknik, typ av tandborste/tandkräm, vad man ska tänka på o.s.v.

Eltandborste hade nog varit döden för mina tänder tror jag.
 
Min eltandborste larmar efter 2 min men det har aldrig hänt att jag har känt mig färdig just då. Brukar fortsätta nån minut till så ja, typ 3 minuter borstar jag :)
 
Borstar väl ca 2-3 min med mjuk borste, eko-tandkräm, 2 ggr/dag. Använder ibland kokosolja som munskölj (gurglar 2-20 min)... Det kallas för oil-pulling om ngn är nyfiken :)
 
Jag borstar ca 2 minuter med eltandborste med extra soft tandborsthuvud två gånger/dag på order av min tandläkare. Jag har dålig emalj pga sjukdom och får absolut inte borsta med vanlig tandborste eller med något annat än extra soft borste på eltandborsten för det sliter alldeles för mycket. Jag får inte heller borsta längre eller fler gånger om dagen utan det ska vara två minuter två gånger/dag.
 

Liknande trådar

Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
591
Senast: tott
·
Kropp & Själ Har aldrig ägt en eltandborste! Jag har dock förstått att de borstar mycket bättre än vanliga tandborstar så nu har jag tänkt...
Svar
8
· Visningar
717
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Jag ska börja borsta tänderna på alla damer här hemma. Jättebra tror jag, fruktansvärt tror katterna. Tänkte börja med Maggan, som...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: kma
·
Hundhälsa Har en liten bichonblandning på 8 1/2 år som jag nu ikväll hittade en lös tand på när jag borstade hennes tänder. Sist jag var hos...
Svar
12
· Visningar
1 826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp