Bukefalos 28 år!

Hur länge ska man behöva...

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

corona

... må så här illa????
eck03.gif


Jag vet inte hur länge till min kropp (och det lilla fostret) kommer att stå ut med den magra kost jag just nu lyckas peta i mig.
Idag har jag ätit:
# 2 st små ciabata-bröd
# 2 st clementiner
# ½ risifrutti

Sen åt ja lite pasta med sås oxå, men det spydde jag upp efter en minut, så jag tror inte det räknas... :(

Hur länge mådde Ni illa???

Jag har hittills klarat mig ganska bra på postafen, men antingen så går min kropp inte på det längre, eller så har illamåendet blivit värre....

Hur klarade Ni av illamåendet?
Hur illa var det? Illamåendet alltså?
 
Sv: Hur länge ska man behöva...

Hmm jag tror att jag var i v.15 när det började ge med sig.
Mådde ruskigt illa innan och kräktes mkt och ofta :(
Tappade 10kg på ett litet kick.

Min äckligt hurtiga mamma sa bara "det där går ju över, ingenting att oja sig för" :eek:
Inte direkt vad jag ville höra!!

Jag mådde aldrig riktigt illa, utan det var som om någon tryckte på en knapp " :idea: sablar..spring och kräks..och det NU"

Nu är jag i v.21 och mår ganska bra.
Men jag har fortfarande lätt för att kräkas om jag ser
något skumt på TV tex.
 
Sv: Hur länge ska man behöva...

Låter Ok... jag är i vecka 13 nu, och ett par veckor till ska jag nog klara av... *hoppas*

Min mamma är likadan "Bara att bita ihop"
"Klart att du måste gå till jobbet, varför skulle du inte det :confused: "
...men det är bra...behöver nog någon som ger mig "en spark där bak" emellanåt... :smirk:
 
Sv: Hur länge ska man behöva...

corona skrev:
... må så här illa????
eck03.gif


Jag vet inte hur länge till min kropp (och det lilla fostret) kommer att stå ut med den magra kost jag just nu lyckas peta i mig.
Idag har jag ätit:
# 2 st små ciabata-bröd
# 2 st clementiner
# ½ risifrutti

Sen åt ja lite pasta med sås oxå, men det spydde jag upp efter en minut, så jag tror inte det räknas... :(

Hur länge mådde Ni illa???

Jag har hittills klarat mig ganska bra på postafen, men antingen så går min kropp inte på det längre, eller så har illamåendet blivit värre....

Hur klarade Ni av illamåendet?
Hur illa var det? Illamåendet alltså?
Ta kontakt med din barnmorska på MVC och be om råd.
Men generellt är det väl ändå så att Ni klarar er ganska bra på det lilla du får i dig. Du kanske går ner i vikt, men fostret TAR den näring det behöver från din kropp så DET behöver du int eoroa dig för!

jag har aldrig mått så illa att jag spytt upp maten, så några andra råd kan jag nog inge ge dig.
Men oroa dig inte och kontakta MVC!
 
Sv: Hur länge ska man behöva...

Näringstillförseln till barnet är prio 1, därefter tar din kropp det den behöver. Däremot är det ju arbetsamt att inte få tillräckligt med näring och man blir trött och orkeslös.

Prova Sea Band, akupressurarmband från Apoteket, eller kanske Postafen (åksjuketabletter, fast man kan bli ruggigt trött av dem). Jag fick akupunktur mot illamående senast och det lindrade lite.

Jag kräks mig igenom hela mina graviditeter, flera gånger dagligen. Har premiärspytt i dag (v 7) och håller tummarna för att det ska gå över denna gång. För de allra flesta går det över i v 14-15.
 
Sv: Hur länge ska man behöva...

Jag har mått dåligt hela tiden men jag har aldrig spytt, men hela tiden legat på gränsen, sekunden innan man måste iväg. För mig var det bättre att ligga och äta. Jag låg ett tag och fick sen maten serverad låg sen kvar ett tag efter maten då kändes det bättre.
 
Sv: Hur länge ska man behöva...

Ursch din stackare! Jag mådde oxå illa i början när jag väntade elin, jag fick akupunktur av min BM vilket hjälpte suveränt. Sen gällde det för mig att ha något på sängbordet och äta innan jag klev upp, små rån, sockerfri funkade för mig... Cocacola lite avslagen var oxå gott och då får man ju även i sig lite socker så man får en energi kick, gröna äpplen hjälpte oxå mot mitt illa mående...
Men som sagt ta kontakt med din BM så kanske hon kan hjälpa dig med akupunktur. Jag fick även rådet att äta prostafen, åksjuketabletter men jag blev helt utslagen av dem så för mig var det helt kasst men jag vet andra som har blivit hjälpta av dem.
 
Sv: Hur länge ska man behöva...

Ahaaa!!!! :idea:
Ni menar att det är pga att jag äter Postafen, som jag är så extreeeeemt trött. Jag sover lätt 10-12 h per natt, men är ändå så trött att jag knappt orkar hålla uppe huvudet på dagen... :confused: :idea:
 
Sv: Hur länge ska man behöva...

Grattis till graviditeten och stackars dig med illamåendet.

Själv är jag i vecka 36 och är fortfarande illamående och kräks när
jag sväljer tabletter. Vilket ger mig ett dåligt järnvärde och svårt att
äta något.

Barnet tar vad det behöver av mig och jag har fortfarande 3 kilo kvar
till inskrivnings vikten på MVC.
Men jag hade ju ett par kilo att ta av ochså.

Jag kan bara för din skull hoppas att det snart blir bättre.
Jag mår bara illa när jag är hemma och tar det lugnt, men får jag press på mig så kräks jag. Så jag har varit sjukskriven från v 6.
 
Sv: Hur länge ska man behöva...

Jag mådde konstant illa tom v.14. Jag spydde inte, men tror det hade varit bättre ibland, utan var tvungen att äta konstant i stället. Efter v.15 gav det med sig och efter det har jag bara blivit illamående om jag strulat med maten.
Nu är jag i v.29 och mår toppen.
Hoppas det ger sig, det är jobbigt att må dåligt... :(
 
Sv: Hur länge ska man behöva...

Ni menar att det är pga att jag äter Postafen, som jag är så extreeeeemt trött. Jag sover lätt 10-12 h per natt, men är ändå så trött att jag knappt orkar hålla uppe huvudet på dagen...
Kan nog kanske vara en kombination av Postafen och vanlig graviditetströtthet. man ÄR ofta sådär trött i början...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 197
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 971
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Jag har haft kontakt med psykiatrin i många år för mitt mående, har ADHD,Asperger,ångest,depression, grova humörsvängningar (troligtvis...
Svar
15
· Visningar
2 174
Senast: chaosgirl
·
Kropp & Själ Min partner har sedan 2 veckor tillbaka haft diverse magbesvär i form av diffusa obehagskänslor, magsmärtor nertill i magen, sugkänsla...
Svar
16
· Visningar
2 791
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp