Hur lång tid brukar rekrytering ta?

Min morbror hade en kille som var ständigt sjukskriven för skador han fick i sitt semiprofessionella idrottsutövande. Kom tillbaka, blev sjukskriven, kom tillbaka, blev sjukskriven.
Jättekul verkligen. Sluta idrotta? Nä, varför det?

Det verkar som att så länge FK inte är inblandad så är det "lätt" med sjukskrivning. Senast jag tänkte på det var när jag insåg att man får sjukskriva sig för skönhetsoperationer

Det verkar som att så länge FK inte är inblandad så är det "lätt" med sjukskrivning. Senast jag tänkte på det var när jag insåg att man får sjukskriva sig för skönhetsoperationer

Jag fick min sjukskrivning för min bröstoperation godkänd av FK och fick av de betalt för en månad. Pga hög sgi fick jag ganska mkt pengar, trodde faktiskt inte de skulle godkänna men det gjorde de direkt. Första 2 veckor är det ju min arbetsgivare som betalar sen sista 4 veckorna var det FK.

Hans problem var ju riktiga. Inget snack om att han inte kunde jobba. Men när han blev frisk så gick han direkt ut på hockeyisen. Fick lite ont, småsjukskrivningar, vilade lite, jobbade, spelade hockey, blev värre, sjukskriven osv osv i flera år höll detta på. och den fackliga representanten var riktigt jävlig mot morbror.

Jag fick min sjukskrivning för min bröstoperation godkänd av FK och fick av de betalt för en månad. Pga hög sgi fick jag ganska mkt pengar, trodde faktiskt inte de skulle godkänna men det gjorde de direkt. Första 2 veckor är det ju min arbetsgivare som betalar sen sista 4 veckorna var det FK.

Jag förstår ju att lagstiftningen tillåter detta. Många människor blir utförsäkrare och andra får pengar av staten för att vila efter en skönhetsoperation. Helt galet.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 300
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 865
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 327
Senast: Edla
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten... 6 7 8
Svar
150
· Visningar
24 708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka