Bukefalos 28 år!

Hur lång tid räknar man?

jemeni

Trådstartare
Hej!

Behöver lite hjälp!
Hur lång tid räknar man per ekipage i på tävling... försöker räkna ut min starttid!

LC:2 .... 6min?
LB:1 .... 5min?


Tack på förhand! :bow:
 
Sv: Hur lång tid räknar man?

Lb ta ca 4.5 min, och sen får man lägga till ca 2.5-3.5 min mellan ekipagen. det beror ju helt på vilken domare som dömmer. en del skriver mycket och andra mindre, och då går det ju fortare. Jag brukar räkna ca 8 ekipage i timman. Fortare går det sällan. Och sen får man kolla lite på plats hur lång tid just den domaren tar på sig.
 
Sv: Hur lång tid räknar man?

det vanligaste är 8 ekipage i timmen, men det kan gå så fort som 10 i timmen, framförallt i LB:1, dat kan också gå långsammare med bara 6 i timmen. Det säkraste är att räkna men 10/timme när man ska räkna ut hur dags man behöver åka hemifrån. Då kommer man i alla fall inte för sent. När man väl är där får man se hur långt de kommit.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 840
Senast: hhere
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
302
Senast: Shaggy
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
456
Senast: hamilton1
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp