Hur lång tid tar världscupfinalen i hoppning?

Silver Girl

Trådstartare
Som rubriken lyder - hur länge brukar världscupfinalen i hoppning hålla på?

Jag ska åka till Göteborg Horse Show både lördag och söndag och se båda världscupfinalerna. Hade tänkt stanna till måndagen för att slippa stressa till tåget på söndagskvällen, men nu när jag ska boka tågbiljetter så finns det inga bra tåg på måndagen. Om man åker raka vägen, som jag gör dit och kan göra hem på söndagskvällen, så tar resan 4 timmar. På måndagen finns bara ett sådant tåg kl 6 på morgonen, sedan är det val mellan tåg med flera byten och banarbeten så resan kommer ta mellan 6-9 timmar om jag väljer något av detta. Då jag inte är en morgonmänniska och helst inte vill ta tåget kl 6 på morgonen så funderar jag nu på om jag hinner med sista tåget på söndagskvällen i stället.

Det tåget går vid 18. Världscupfinalen på söndag eftermiddag börjar enligt programmet ca kl 14. Någon som har koll på hur länge den kan tänkas hålla på? Borde väl inte vara mer än 3 timmar, så jag borde kunna ta kvällståget? Eller?
 
Du kanske inte hinner se hela, promenad till centralen är 20-30min beroende på tempo.
Spårvagen ca 5min, räkna med att du får gå från Scandinavian minst 45min innan tåget går. :)
 
Du kanske inte hinner se hela, promenad till centralen är 20-30min beroende på tempo.
Spårvagen ca 5min, räkna med att du får gå från Scandinavian minst 45min innan tåget går. :)
Ok. Hur länge tror du det håller på?
Jag har bara varit i Scandinavium när det varit "vanlig" världscup för några år sedan och då hann jag med kvällståget om jag skippade prisutdelningen, men just finalen har jag dålig koll på hur den går till.
 
Finalen går i två omgångar med en kortare paus emellan. Det är 30 ekipage som får starta första omgången, och 20 i den andra omgången. I praktiken startar sällan alla av dessa 20. Då får du ett hum om hur lång tid det tar.
Enligt regelboken som jag letade reda på ska tävlingen starta senast kl 15 för att var klar till kl 18.
 
Jag brukar ta ett tåg vid 18-tiden och har hittills aldrig missat vare sig finalhoppning eller tåg :)

Några 45 minuter innan avgång lämnar jag inte Scandinavium. (Det beror visserligen på spårvagnstiderna men det räcker ju att anlända till centralen 10 minuter i förväg för att ha gott om tid. Resan dit tar några få minuter. Att gå från Scandinavium till hållplatsen tar några få minuter.)
 
Gör inte som jag - vi missade sista rundan (med Peders vinst-hoppning) i EM förra sommaren för att vi hade beställt för tidiga tågbiljetter. Dum, dum, dum idé! (Vi såg den i direktsändning på O'Learys vid centralstationen, men det var inte samma sak.)
 

Liknande trådar

Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 136
Hästmänniskan Nu vänder jag mig till er som har tips och råd, hur får jag ihop att ta upp mitt hästliv på allvar igen och faktiskt sikta mot att tävla...
2
Svar
22
· Visningar
3 082
Senast: tara
·
Kropp & Själ jag jobbar heltid mån-fredag 7-15. För att bli klar med skolan måste jag även göra en praktiknatt som jag missat, dvs att vaka 22-07...
Svar
12
· Visningar
1 328
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Behöver råd! Igår reste jag och min 1 årstik tåg, en resa som tar några timmar. Detta var min hunds första tågresa och hon blev stressad...
Svar
5
· Visningar
18 193
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp