Hur lång tid..

attempt

Trådstartare
Tar det för en häst att börja tappa muskler, kondition mm?

Min häst har vart halt i ca 2 - tre veckor, Hur ska jag sätta igång honom sen? Bara rida som vanligt, fast ta det lungt, eller ska jag bara börja med att skritta i någon vecka?

Sv: Hur lång tid..

Rebeccah skrev:
Tar det för en häst att börja tappa muskler, kondition mm?

Min häst har vart halt i ca 2 - tre veckor, Hur ska jag sätta igång honom sen? Bara rida som vanligt, fast ta det lungt, eller ska jag bara börja med att skritta i någon vecka?

hur fort hästen tappar beror på vilken kondition den var i innan vilan.
en häst i god kondition och med bra muskulatur tappar ingenting på så kort tid. 6 veckor brukar man räkna med innan kondis och muskulatur börjar dala.

om hästen varit halt är det en annan sak att köra igång, då ska man ABSOLUT givetvis skritta minst någon vecka innan man kör igång!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Sirap
·
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
516
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 575
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka