Hur lång till stallet?

Cirka 20 sekunder och ett avstånd på typ 10 meter :) Har haft uppstallat förr och saknar det inte på grund av allt krångel som uppstår runt andra hästägare, då vi alla har egna idéer om vad som blir bäst och att samarbetet med stallägare/stallchefer inte alltid var friktionsfritt.
 
10 minuter ungefär, att gå. Ett par minuter med bil. Har knappt en km. Skulle helst vilja ha egen gård med hästarna hemma, men i nuläget har vi inte råd att flytta och vi har en hel del att planera innan vi kan göra det dessutom. Så känns överkomligt ändå :).
 
20 minuter i bil. :) Känns inte mycket, tycker jag, men det kanske beror på vad man är van med sen innan. Jag tycker det är ganska skönt att ha tiden i bilen till att varva ner efter jobbet och lyssna på podcast eller ljudbok.
 
Har dem hemma, så tar bara några sekunder vintertid, på sommaren flyttar de mellan beten så allt från 2min på cykel till 15min i bil.
 
Ca 30 min (3 mil) enkel väg, det har sina nackdelar men fördelarna väger upp. Delar stall med min kompis, skulle nog aldrig kunna vara inackorderad i ett "normalt" stall igen, trivs för bra med friheten vi har när det är bara oss själva att rå om. :cool:
 
Hur lång tid tar det för er att ta er från er ytterdörr tills ni öppnar stalldörren?

Har innan haft max 15 min men oftast inte mer än 5-10 min men funderar nu på ett ställe som tar 30 min (3 mil) enkelväg.
Men blir det för långt.
Bara resan tar ju 1h sammanlagt och sen då typ 3-4h i stallet oxå är det hållbart med familj?

Cirka 55 minuter med gångväg och kollektivtrafik men jag har inte egen häst men är ändå i stallet ofta. Hade dock aldrig orkat ha den resvägen om jag hade haft egen häst och skulle vara där varje dag. Men ibland känns resvägen lång särskilt på vintern.
 
Ca 10 min i vanliga fall men har tagit upp mot 15-20 min senaste tiden pga vägarbete. För att jag ska acceptera längre restid än så måste det verkligen vara det perfekta stallet! Lägger hellre min tid på att faktiskt vara i stallet än att åka dit/hem
 
20-25 minuter med bil. Haft häst åt tre olika håll från min lägenhet sett och alla stall har varit inom den radien.

Helt ok,
 
Tidigare stall hade jag ca 15 minuter enkel väg. Nu flyttat in på gården där hästarna står så kanske 1 min max, så skönt :D bästa jag gjort
 
Jag är Gotlänning och vägrar åka i mer än 20 minuter till stallet där ponnysarna står. Farsan har gård 45 minuter från Visby, där jag hade kunnat stalla upp mina hästar (eget stall som står tomt), men icke. För långt.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 959
Senast: Linda_A
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: mamman
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 641
Senast: SiZo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp