Hur lindar man ben korrekt??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare reykurboy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 3 109
Sv: Hur lindar man ben korrekt??

Jag lägger början på lindan (lindstumpen) på framsidan av hästens ben, sen börjar jag linda så lindan kommer bak mot senan in under magen och fram mot huvudet och bak. Är det rätt? När jag lindat klart hamnar kardborren på yttersidan oftast så man knäpper den bakåt. Asså slutet på lindan (kardborreflärpen) pekar bak mot bakdelen.

Jag lindar som man simmar bröstsim :D:D:D
okej, inte den seriösaste liknelsen men då är ni nog med på vad jag menar, utåt - bakåt!

:o Insåg att jag inte var först med den underbara förklaringen... borde kanske läsa hela tråden innan jag ger mig på att svara...

Senast ändrad:

Haha, ja. Har sett det på flera av deras bilder att de har lindat på fel håll. Hittar ingen lindbild nu över huvud taget bara för det, men men :D

vilken bra grej ska jag tänka på när jag ska linda ben sen .. lindar dem så sällan att det alltid blir åt fel håll de första 10 ggr när jag ska linda benen :mad: men nu kasnke jag kommer ihåg åt vilket håll de ska va :) så jag slipper riva upp det hela tiden å göra samma fel 100 ggr :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag måste ha benet lindat några veckor till. Men hur sjutton får man lindan att sitta kvar? Ska vara hela underbenet, foten till knät... 2
Svar
35
· Visningar
1 610
Senast: sthu
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 392
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka