Hur löser ni vattenfrågan i era uteboxar

rickie

Trådstartare
Har just köpt hus med ladugård har bestämt mej för att bygga uteboxar på logen. Skötselrum inne i det gamla kostallet där jag har tänkt att det ska vara varmt. Funderar på hur jag ska lösa vattenfrågan, hinkar? cirkulerande vatten? någon som har erfarenhet av detta och hur mycket kostar det?
 
Nu vet jag ju inte hur vattnet ar draget in till din ladugarde over huvudtaget, sa det ar ju svart att svara.

Men i vara uteboxar har vi vattenautomater precis som vi har i "inne"-stallet. Vi har aven 2 boxar som ar sjavlstaende, och dar har vi halva tunnor som vi fyller pa vatten i med slang fran vattenspiltan (det ar kanske 10 meter emellan).

Lat en rormokare kolla pa hur vattnet ar indraget till ladugarden, och sedan fixa iordning en extra ledning till uteboxarna.
 
Skaffa en vattenkopp med värme. Vet inte vad det kostar, men sett dom på flera ställen och verkar jättebra.
 
Jag håller på att bygga uteboxar i vår loge. Jag kommer vattna i hink eftersom i nuläget inte har råd att dra in vatten till lagården. Däremot kommer jag ha en uppvärmd sadelkammare där jag kommer förvara vatten i dunk och tillgång till vattenkokare. Så jag kan ge hästarna ljummet vatten på vintern. Sedan får man ju vattna hästarna morgon, em och kväll när det är som allra kallast. Har man hink så håller man ju bättre koll på att hästen verkligen dricker som den ska, även på vintern.

/Lizzie
 
Jag släpar vatten i hinkar, ca 20meter. Lite jobbigt mitt i kallaste vintern då det kan frysa i hinken. Men då får man "bulla upp" halm runt om så håller det sig ofruset längre. När det inte är minusgrader kan jag använda trädgårdsslangen för att fylla på, mycket smidigt!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Pga jobbyte kommer vi troligtvis behöva bygga en hundgård som kan användas 1-2 dagar i veckan. Hur själva hundgården ska utformas har...
2
Svar
21
· Visningar
1 626
Senast: lady_vip
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 179
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 913
Senast: Stereo
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp