Bukefalos 28 år!

Hur lugnt ska man ta det? Högt bltr

Krati

Trådstartare
Kom hem från bm för en stund sedan med order om att ta det väldigt lugnt, alltså inte åka och handla eller andra aktiviteter som tröttar ut/stressar.
Har haft lite för högt blodtryck dom senaste veckorna (mellan 140-150 i övertryck och 90-95 i undertryck), har lämnat urinprov två ggr som inte visat något protein i. Det var dock två veckor sedan, ska tillbaka på torsdag och ta nytt bltr samt lämna urinprov.

Har haft ont i huvudet tillochfrån varje dag Samt lite andra diffusa symtom, ont i benen och fötterna, kokande känsla i kroppen(jättevarm på insidan men sval på huden).

Så nu undrar jag, hur lugnt ska man egentligen ta det? Vill såklart inte riskera att bebisen ska må dåligt (är f.ö i v 39+2)

Är hos hästarna i 1-2 timmar varje dag och borstar och pysslar om dom. Det borde jag väl få fortsätta med? Det är ju dagens höjdpunkt när man inte gör mycket annat än vaggar runt här hemma...
 
Kom hem från bm för en stund sedan med order om att ta det väldigt lugnt, alltså inte åka och handla eller andra aktiviteter som tröttar ut/stressar.
Har haft lite för högt blodtryck dom senaste veckorna (mellan 140-150 i övertryck och 90-95 i undertryck), har lämnat urinprov två ggr som inte visat något protein i. Det var dock två veckor sedan, ska tillbaka på torsdag och ta nytt bltr samt lämna urinprov.

Har haft ont i huvudet tillochfrån varje dag Samt lite andra diffusa symtom, ont i benen och fötterna, kokande känsla i kroppen(jättevarm på insidan men sval på huden).

Så nu undrar jag, hur lugnt ska man egentligen ta det? Vill såklart inte riskera att bebisen ska må dåligt (är f.ö i v 39+2)

Är hos hästarna i 1-2 timmar varje dag och borstar och pysslar om dom. Det borde jag väl få fortsätta med? Det är ju dagens höjdpunkt när man inte gör mycket annat än vaggar runt här hemma...

Mitt blodtryck började stiga någonstans runt 7:e månaden och jag blev tillsagd att ta det lugnt! Tog det väldigt lugnt enligt min mening och tyckte inte att lätt stallpyssel borde göra någon skada men det slutade med att jag blev inlagd där jag endast var tillåten att gå upp för att gå på toa. Fick testa att vila hemma några dagar men eftersom blodtrycket steg direkt (hemma behöver man ju hasa sig till kylskåpet för lite lunch etc) så var det tillbaka till sängläge på sjukhus efter 4 dagar. På slutet fick jag ibland (om jag frågade snällt) få bli körd i rullstol ut till sjukhus-cafeterian. Blev totalt 6 veckor i sängläge för mig innan jag blev igångsatt.

Nu är du ju längre gången än jag så vet inte om det är fullt ut jämförbart, men jag hade nog lagt mig på soff-locket och väntat in bebisen om jag var i ditt läge. Det är ju förhoppningsvis nära nu!
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 459
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 252
Senast: Migo
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 363
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 813
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp