Bukefalos 28 år!

Hur luskar man ut

Det är inte så enkelt men det går.

Först och främst kan det vara en person som terroriserar ex. via mailen eller chatt.

Operatören t.ex. Telia skall informeras.
Dom i sin tur spårar den så kallade ip-numret från datorn som "dumhuvudet" sitter vid.
Varje dator har ett eget (för tillfället) unikt ip-nummer.
Via numret så spåras servern ( tänk dig en stor telestation)
Och sitter "dumhuvudet" uppkopplad dygnet runt så är han/hon fast kanska omgående.
Värre är om han/hon är modemanvändare. Eftersom just dom får ett nytt ip-nummer varje gång dom kopplar upp sig.
Men även dom är spårbara.

Sånt håller ju itpolisen på med hela dagarna när dom söker av internet på pedofiler bl.a.

Så om du, Märta, är trakasserad av någon, så kontaktar du din internettjänst och berättar hur det är.
Dom ÄR skyldiga att hjälpa dig.

AM
 
Kom ihåg att spara all tänkbar information som du kan; mail, icq, log-filer, datum och tider osv...

Modem o ADSL användare går att spåra genom deras IP-nummer så länge som du dokumenterar datum och tid. Så kan deras Internet Service Provider (ISP) enkelt kolla upp var de ringer ifrån.

Se också till att få användaren avstängd från hans/hennes internettjänst om du kan.
 
Tänk på att det kan se ut som om fler har samma nummer.
Företag t.ex använder oftats en Proxy-server, dvs den ip-adress man ser är serverns, men bakom servern kan det finnas 1000-tals datorer som använder icke publika adresser.
Men även här kan säkert företagets it-avdelning hjälpa till och spåra.
 
Kom ihåg att spara all tänkbar information som du kan; mail, icq, log-filer, datum och tider osv...

Modem o ADSL användare går att spåra genom deras IP-nummer så länge som du dokumenterar datum och tid. Så kan deras Internet Service Provider (ISP) enkelt kolla upp var de ringer ifrån.

Se också till att få användaren avstängd från hans/hennes internettjänst om du kan.

Här drar vi slutsatser snabbt. :)
 
Tja, vi har inte fått så mycket att gå på, så jag får väl dra mina egna slutsatser. Jag är bra på att fylla på luckor, mindre bra på verklighetsförankring ;-)
 
Det är mycket möjligt att du har rätt, men det kan ju t.ex. vara så att hon behöver användarid till sin epost eller vad som helst. ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
971
IT & mobiler Min mobil vill inte ta in internet när jag är ute i trädgården. Sånt har funkat förut. Någon som har någon ide varför det slutat fungera?
Svar
5
· Visningar
393
Senast: corzette
·
Samhälle Jag är remitterad till MR, remiss skickad för 2 månader sedan och märkt som prioriterad. Kontaktade kliniken idag för att fråga om...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 855
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 918
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp