Bukefalos 28 år!

Hur lyckas man börja äta igen?

Tyvärr tål jag inte nyponsoppa och blåbärssoppa gillar jag inte, annars verkar det va ganska standard "sjukmat" Idag har jag fått i mig lite kräm med mjölk. Mår fortfarande illa nästan hela tiden men känner att gårdagens itvingande av mat gav mig åtminstone lite energi så jag får försöka fortsätta med det.
 
Tyvärr tål jag inte nyponsoppa och blåbärssoppa gillar jag inte, annars verkar det va ganska standard "sjukmat" Idag har jag fått i mig lite kräm med mjölk. Mår fortfarande illa nästan hela tiden men känner att gårdagens itvingande av mat gav mig åtminstone lite energi så jag får försöka fortsätta med det.
Jag är en sån som kör med godis för att komma igång. Inte en massa att smälla i sig, då mår man ju också illa, men sånt man sakta kan suga i sig. Lite mumsig choklad, hårda karameller osv. För mig är det för lågt blodsocker som gör att jag mår illa, och godiset får snabbt fart på det, sen kan jag ofta få i mig lite annat också.
Hoppas du snart mår bättre!
 
Jag är en sån som kör med godis för att komma igång. Inte en massa att smälla i sig, då mår man ju också illa, men sånt man sakta kan suga i sig. Lite mumsig choklad, hårda karameller osv. För mig är det för lågt blodsocker som gör att jag mår illa, och godiset får snabbt fart på det, sen kan jag ofta få i mig lite annat också.
Hoppas du snart mår bättre!

Det kan det säket vara i mitt fall många gånger. Jag mår mest illa på morgonen (nej, jag har inte varit gravid i x antal år i sträck :p) och är jättehungrig då. Ska tänka på det!

Kom på en bra grej för mig o äta till, körsbärstomater! Det är det bästa att äta på väg ut i stallet på morgonen :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Så har jag fått magsjuka, fyra dagar in på "vanlig" influensa. Är törstig men kan knappt dricka, för då mår jag illa eller kräks. Har...
2
Svar
20
· Visningar
4 258
Senast: Lingon
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
712
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 040
Senast: Zody
·
Övr. Hund Diskussionerna ang elhalsband går ju ofta höga på diverse forum. Själv har aldrig provat, men alltid varit av åsikten att det är bra att...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 942
Senast: Nizhoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Melatonin
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp