Ang elhalsband..

Sv: Ang elhalsband..

Jag googlade lite på utrikiska, och blev ganska beklämd att se hur vissa lovprisade det och använde det som ren uppfostran. Dvs i princip för att ersätta ordet nej, allt hunden gjorde fel = el. De hundarna kan ju inte må bra, och det finns ju ngn engelsk studie om kortisol(?)nivåer på elade hundar.

Här har du studien som gjordes om elhalsband, jag gissar att det var denna tyska studie du tänkte på. All text är på engelska.

Och här finns en podcast som lättfattligt går igenom vad studien gick ut på, podcasten är även den på engelska.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 661
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 226
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 115
Senast: ISABEL
·
Övr. Hund Blev lite nyfiken pga min andra tråd på vad ni på buke anser om detta. Jag själv skrev detta i andra tråden (för lat för att skriva...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp