nyttnick
Trådstartare
Och du kan få den andre förälderns version:Omöjligt att svara på utan att själv känna barnen, bara ena förälderns version är lite lite att ha som utgångspunkt tycker jag. För mig var det inget problem alls bara det fanns mat hemma även när jag var yngre än de i tråden.
En orosanmälan hade jag definitivt inte gjort för något sådant här.
Jag vill att mitt barn ska klara mer än det gör. Därför psuchar jag barnet, oavsett om det gråter, skriker, rymmer hemifrån eller får panikattacker. All gråt, panik och skrik kommer att försvinna bara jag puschar tillräckligt hårt och gör klart att det inte är okej att känna känslor som inte jag har godkänt.
Problemet är att barnet har en mamma som gör allt för att jävlas, som katastroftänker (jag menar - vad sjutton kan hända om man kör en bebis framåtvänd i bilen, lämnar en 5-åring hemma ensam på natten för att gå och dricka alkohol med vänner eller låter de icke- simkunniga barnen bada själva i sjön för att det är ju ändå trevligt att sitta på ett café och fika) och som inte förstår att det kommer att gå åt skogen i framtiden eftersom 8-åringen inte klarar av att laga en avancerad middag åt mig när jag själv inte orkar laga mat efter jobbet.
Så nu gör jag slag i saken, hemlighåller min jobbresa, säger åt barnen att de inte får skvallra för mamma och säger att det här är det bästa sättet för dem att vara självständiga. Att lämnas utan att ha någon vuxen att gå till stärker ju karaktären. Vad kan gå fel liksom?