Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj!
Wow hur hinner ni?
Ni kanske försörjer er mha hästarna?
Är det inte fasansfullt dyrt med häst?!
Fast ni kanske är rika?
Intressant att veta hur olika djurägare har det.
Oj vad många djur ni har!Två av varje; katt, kanin, häst.
Kaninerna är åldriga omplaceringar som lever på övertid, om någon blir dålig tar jag bort dem, har alltså ingen försäkring. De äter lite hö , gräs och hästpellets. =dvs försumbar kostnad i och med hästägandet.
Katterna kostar nog en tusenlapp i månaden. Men de är barnens små hjärtegryn och värda sin vikt i guld.
Hästarna.. ja.. de är dyra. Men det är hästlivet jag valt och utformat resten av livet efter.
Har dem hemma så ingen stallhyra åtm.
Jobbar, men är inte rik.
Kattkostnaderna är många bäckar små, veterinär/vaccination, försäkringar, mat. Räknade ut årskostnaden och utslaget per månad blir det närmare 1500 kr.Oj vad många djur ni har!
Förstår.
Ja då få de sin mat på köpet med hästarna, det är bra!
Ok det ganska mycket ändå för katterna, är det försäkringspremier eller bra foder som drar iväg?
Man fäster sig ju så vid missarna!
Okej förstår, det är ju smidigt att inte behöva bekosta stallplatser iaf.
Vad får du prioritera bort för att kunna ha två hästar?
Om du behöver det då...
Wow!Jag har en innekatt på fem år, två ormar, tre fasaner, ett akvarium och en drös taranteller och andra insekter. Hade tidigare två hundar och kommer skaffa minst en, helst två igen.
De exotiska djuren tar upp mer plats än pengar egentligen, men försäkringen till kisse och maten till fasanerna drar fort iväg. Det är sånt man får ta.
Jag är ensamstående och lågavlönad.
Okej!Jag har 2 hundar.
För många år sen nu bodde här också X antal tamråttor, som mest var de 10 st (20 med bebisar). Jag saknar dem men kände att de fick för lite tid. Ekonomiskt kan tamråttor vara rätt billigt till svindyrt, mina lutade mer mot svindyra så ekonomiskt är det också en lättnad.
Oavsett var de billigare än hundarna. Hund är dyrt, åtminstone mina. Klarar det med mina besparingar. Jag är också lågavlönad och ensamstående.
Veterinärkostnaderna har ökat, försäkringskostnaderna har såklart följt med det men även mat har blivit dyrare. Sen går min äldre hos fysioterapeut och med den yngre hänger jag på kurser (det är dock valfritt men en stor del av mitt liv). Så det rinner snabbt iväg..Okej!
Det har blivit mycket dyrare väl att äga hund? :/
Tycker mig se att försäkringskostnaderna blivit väldigt höga.
Åh tamråtta har jag funderat på!
De verkar så intelligenta och alerta.
Men så kortlivade......
Man måste ha två minst råttor tillsammans eller?
Ja men tänkte de är rätt ställe att fråga på iallafall.Nu frågar du ju på ett hästforum, svaren lär vara annorlunda här jämfört med något icke-djur forum.
Jag har ungefär två katter och en häst som jag skulle räkna till sällskapsdjur. De blir kvar oavsett, jag får helt enkelt lösa det men ser det inte som något större problem. Har inte mycket till intressen som inte involverar djuren/gårdsliv så det passar väldigt bra.
Utöver det har jag fyra andra hästar, ett gäng får och kaniner. De senare två är lantbruksdjur och framförallt med kaninerna ska det väldigt mycket till för att jag ska ha några veterinärkostnader där, då jag vill ha en frisk besättning och därmed inte skulle behålla ett djur som är sjukt eller särskilt skadat. Det skulle vara om jag hade en individ som var särskilt viktig för genbanken, vilket jag för närvarande inte har.
De är inte allas förstaval men jag har alltid älskat reptiler. Båda mina ormar är vuxna omplaceringar och när man väl har utrustningen kostar de inte särskilt mycket "drift" så att säga. Detsamma med resten av de exotiska husdjuren. Eventuellt har jag väl något högre elräkning, särskilt på vintern.Wow!
Ormar har jag svårt för..
Är någon medfödd instinkt som skriker "spring"!
Hur reagerar din misse på ormarna??
Tre fasaner? De är fina!
Men då bor du på en gård iallafall?
Inte lägenhet?
Så även fiskar, spindlar och insekter??
Wow... jag hade dött.
Hur går det alla ihop?
Ingen som ser den andra som?
Du måste nog prioritera rätt hårt vad du lägger dina slantar på eller ?
Stort intresse förstår jag!
Tack för ditt svar.