Bukefalos 28 år!

Hur många katter i en etta?

Sv: Hur många katter i en etta?

12 veckor borde inte vara panik egentligen. När jag köpte min senaste katt (katten på min avatar) så var han 16 veckor innan uppfödaren ansåg att han var leveransklar.
 
Sv: Hur många katter i en etta?

12 veckor borde inte vara panik egentligen. När jag köpte min senaste katt (katten på min avatar) så var han 16 veckor innan uppfödaren ansåg att han var leveransklar.

Detvar inte ägaren som hade panik med att bli av med missarna. Det var min chef och brukarens ledsagare/kontaktperson som har läst sig till att kattungar får flytta vid 12 veckors ålder..
Så då skulle dom bort helst samma datum dom blev 12 veckor..
 
Sv: Hur många katter i en etta?

Blev de att brukaren skulle behålla 2 kattungar?

Hon behåller en ifrån varje kull.
Sen skall kattmamman till den äldsta kullen (den svartvita på bilden) få flytta tillbaka till där hon kommer ifrån ifrån början.

Så hon kommer när detta är klart ha totalt 3 katter.

Det har verkligen blivit fart på henne och vi har tillsammans tjatat på hennes goda man att hon skall få lite extra pengar att köpa bra kattsand för, så nu har hon köpt ever clean och hon är supernöjd!
Innan har hon haft det billigaste på marknaden.
Sen har hennes gode man lagt undan försäljningspengarna till kastrering av den äldsta kattungen när den har åldern inne.

Så jag hoppas det fortsätter lika bra nu :)
 
Sv: Hur många katter i en etta?

Det låter som Brukaren är en Samlare.
Lägenheter är olika stora i dag men grovt räknat brukar man säga 1 katt per rum.

Är man borta stor del av dygnet pga jobb kan det vara två katter. Men Brukaren är förmodligen hemma hela tiden och katterna är jobbet. Brukaren har visat att han/hon inte klarar av katterna och bara tanken att behålla en katt ur varje kull. Pengarna som läggs ned på extra mat och sand samt en hel del leksaker kan istället läggas på kastrering. Hankatter är billigare att kastrera än en hona (sterilisera). En försäljning av kattungarna borde även kunna finansiera en kastrering. Förmodligen finns det ingen försäkring och det är dyrt att avliva en katt ca 700 kr.

Katterna kan även bli sjuka eller skadade av lägenhetens misär. Den frågan kanske kan väcka Brukaren.

I värsta fall måste kommunen träda in för att skydda djuren. Men det är ju även er arbetsmiljö det handlar om. Varför inte ställa en fråga till fackets arbetsmiljöombud om vilka regler som gäller.

Lycka till!!
 

Liknande trådar

Katthälsa Finns det någonstans där jag kan hitta statistik på hur många kattfödslar som leder till komplikationer och liknande? Bakgrunden är...
Svar
6
· Visningar
611
Senast: Calmiche
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 226
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 891
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 294
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp