Bukefalos 28 år!

Hur många lån har du?

Jag har CSN, bostadslån och ett litet billån. Det tynger inte mig särskilt mycket, men jag arbetar ständigt på att bli bättre på att spara.
 
CSN 169K
Privatlån 69K (egentligen CSN men jag tjänade för mycket under 2 år och de ville ha tillbaka pengarna på studs)
Utnyttjade krediter: ca 40K
De senaste är beräknade att vara nere i 10K innan året är slut och borta helt innan nästa sommar :)
 
Tror knappast att de med många konsumtionslån kommer svara här ;) :D

Själv har jag två stycken, bostadslån och CSN.

:D
Joho! Jag har ett konsumtionslån! Jag köpte en dator på räntefritt lån och vi har gjort samma med vitvaror en gång.

Nu är lånet betalt sånär som på en tusenlapp kvar, så vi finns - vi konsumtionslånare. (för övrigt var det toppen att låna på noll ränta. De pengar jag kunde ha på banken istället, har jag ju fått ränta på under tiden (om än en mycket liten summa). Räntefritt är smart så länge man betalar som man skall.)

I övrigt har jag CSN, inget mer.
 
Började plugga förra året i oktober så jag har än sålänge ett litet CSN-lån. Har även ett gammalt "vanligt" lån sedan en tid tillbaka
 
Ett bostadslån (bottenlån+topplån), csn på ca 65tusen samt ett till mina föräldrar på 13 tusen som jag fick ta i samband med att jag studerade.

Så egentligen är inte lånen jätte höga. Sammanlagda värdet är inte ens 600 000. Då är boostadslånet ca 90%.
 
Huslån är det enda jag har. Det delar jag med sambon. Vi sitter i ett nyproducerat hus på 125kvm sen augusti :love:
 
Jag har ett CSN-lån som jag precis börjat betala tillbaka på (140K), sen har jag förhoppningsvis ett bolån på en liten gård inom ett år eller så!
 
CSN enbart. Bor i hyrd bostad så en dag kanske det blir bostadslån också. Ska köpa hästtransport i sommar som jag ev kommer låna lite till, av mina föräldrar.
 
Bolån, CSN och ett billån.
Bolånet och bilen har jag och maken gemensamt och CSN är ju förstås mitt lån.
 
@Gabbi (hoppas jag gjorde rätt nu) ja det var dig jag tänkte på.
Aha så du hyr ut stugor? Till sommargäster eller permanentboende?
Det är ju rätt mycket pyssel med sommargäster för ganska lite pengar.

Är det främst värdestegringen på fastigheten som är ditt mål, eller hyresintäkter?
(Blir ännu mer nyfiken :))
 
Sitter framför Lyxfällan och funderar över hur många lån det är vanligt att man har. Hur många har du?

Själv har jag bostadsrätten, bilen (där kvarvarande summa är ungefär hälften av bilens värde), CSN samt ett kreditkortslån som jag hoppas kunna betala av innan hösten. Kommer framöver endast låna till bostad eller bil (hoppas jag).

Jag har kvar ungefär 10000kr av mitt studielån, och så har jag ett bostadslån. I övrigt "rent".
Senaste bilen köpte jag kontant för ca ett år sedan. Den var inte billig.
 
Sitter framför Lyxfällan och funderar över hur många lån det är vanligt att man har. Hur många har du?
"KL"
Jag skulle vilja se en omvänd Lyxfälla :devil:
"Titta här, du har kört omkring i en gammal skrothög i 10 år, när du kunde ha haft den här! Istället för att köra bra och säkert har du riskerat livet i en liten plåtburk! TITTA här är bilen du kunde haft!!!"
"Menar du att du bott i en trång liten lägenhet alla dessa år? Fatta vad rik du hade varit idag om du tagit ett lån och köpt ett hus! Du MÅSTE lära dig att låna mera!!!"
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
959
Senast: Queen
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
2 977
Senast: skiesabove
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
28 783
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag råkade dränka min Macbook i dricka när den låg i väskan. Så nu håller jag på och kikar på vad dom behöver för uppgifter för...
Svar
3
· Visningar
551
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp