Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

C

Chania

Hej!
Hoppas det finns någon som vet hur många % på nat. tävling i ponnydressyr kat. C resp. kat D det krävts för att komma med på SM? Vet att det ska vara lägst 62% i minst 2 ritter, men hur många proc. brukar det hamna på då antal platser är begränsade till 20st kat. C och 40 kat. D.
Kanske någon kommer ihåg hur det blev tidigare år?
Tacksam för svar :)
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

Om du söker på gamla trådar så kan du få fram vilka som kom med tidigare år! Jag sökte och fick fram iaf en lista med kat D ekipage, där hade nummer ett dryga 70% och den som låg sist dryga 62%.
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

Förra året var ju det första året på ett par år då det krävdes två ritter för att kvala, då hade den sista som kvalade ett medel på ungefär 65%.

Året innan, när det bara krävdes en ritt låg det på 66%.
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

Du borde väl veta! Jag orkade inte bläddra igenom hela tråden, jag tog den första listan du hade skrivit.
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

Var förra året det första året som krävde kval på nationell nivå? För visst har man kvalat på regional nivå en gång i tiden?
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

när jag red SM 2002 var det kval på nationell nivå. tror att b-ponnisar får (fick!?) kvala på regional.
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

Nu kvalar B-ponny på nationell nivå....Minst 62% i två ritter.
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

jag red SM på C-ponny förra året och det var bara 13 starter så där räckte det med att ha två ritter på minst 62% :)
Tur för mig :smirk: .
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

Kan medela att just nu ligger kvalgränsen bland D-ponnyer på 63,88 för att vara exakt men den lär höjas ganska rejält eftersom det bara varit tre nationella tävlingar i år än. :)
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

Tack för de svar som inkommit. Verkar vara stor skillnad mellan C och D ponnierna om man ifjol endast fick ihop 13 C ponnys som klarade mer än 62%, fast i år kan det ju vara annorlunda.
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

Det kan ju ha varit fler som kvalat men som valde att inte starta SM? Rumpnissen har säkert koll på C-ponnierna också.
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

Nä jag har faktiskt inte det, men jag kan skaffa mig. :)
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

Sitter du och kollar resultaten och räknar ut? Vilket hästjobb :D
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

break_a_leg skrev:
Det kan ju ha varit fler som kvalat men som valde att inte starta SM? Rumpnissen har säkert koll på C-ponnierna också.

Det var 14 anmälda men jag vet ingen fler som kvalat. Över lag så var det väldigt lite C-ponnyer förra året och ibland ganska låg kvalitè. t ex. så har jag vunnit mästerskapsprogrammet på 61,5%. Jag har inte kännt mig nerdömd men ute på nationella förra året var MÅNGA C-ponny ryttare upprörda över poängen, ryttarna tyckte kanske att det var snåla poäng gentemot D-ponnyerna.

Egentligen är är kritiken ganska obefogad i det stora hela men visst kan det kännas hopplöst att bli jämförd med "dom små halvbloden".
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

Eftersom jag gjort det de senaste tre åren flyter det av sig själv nu. :)
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

Nu har jag uppdaterat mig lite! :banana:
D-ponny gränsen är för sekunden 63,64%, men då är inte resultaten från Alingsås medräknade.

Det är 18 kvalade C-ponnyer och 11 kvalade B-ponnyer för tillfället! :)
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

Jag har en fråga som kanske inte hör hemma på denna tråd, hur många procent måste du har haft på regional tävling i lätt A för att få starta nationellt?
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

även på stor häst?
 
Sv: Hur många % på nat. tävling har de senaste åren räckt för start på SM?

Stor häst har jag ingen aning om. Men allt om detta står i TR!
 

Liknande trådar

Dressyr Själv är jag ju alldeles för gammal, men funderar ändå: För att kvala så gäller ju detta : Kvalifikationer gällande under tidsperioden...
Svar
13
· Visningar
1 412
Senast: break_a_leg
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 418
Senast: Macken22
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 448
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp