Hur många par skor äger du?

Hur många par skor äger du?

  • 0

    Röster: 0 0,0%
  • 1-3

    Röster: 5 4,1%
  • 4-6

    Röster: 12 9,9%
  • 7-9

    Röster: 11 9,1%
  • 10-12

    Röster: 21 17,4%
  • 13-15

    Röster: 10 8,3%
  • 16-18

    Röster: 7 5,8%
  • 19-20

    Röster: 3 2,5%
  • +21

    Röster: 52 43,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    121
1 par vinterkängor
1 par gympadojor
2 par vårskor
2 par ballerina
1 par läderstövlar
1 par pumps
1 par snyggsandaler
1 par klackskor

Mer än vad jag trodde, när jag börjar räkna efter... ;)
 
Mer än 50, men jag vet inte. Det är tur att vi inte har så mycket porslin för det går tex ett par köksskåp till skor :angel:
 
Har börjat fundera på hur många par skor som är vanligast att äga ;)

Merparten av mina skor är kvar i min lght fortf trots att jag flyttat hit.
Här finns iaf över 21 par.
Så jag skulle gissa på en bit över 50 par skor..
Trots det har jag aldrig rätt skor. ;)
 
Vet inte hur många jag har, minst 50. Men jag brukar slänga, sälja eller ge bort de jag vet jag aldrig kommer använda. Annars hade det nog varit över 100. :p
 
Hm min första tanke var typ 2 par... Sen började jag tänka efter... :angel: Jag har ju två par gymadojjor, ett par finskor, ett par vinterkängor, två olika varianter på skogskängor, lite sandaler och träskor... :o
 
Jag skulle tippa att jag har minst 15 par vardags-och finskor. Sedan har jag minst fem par olika skor och stövlar i stallet på det. Kanske runt 30 par, allt som allt?
 
Eftersom jag har stl 42-43 i skor är jag glad att jag faktiskt har något annat än gympaskor att sätta på fötterna. Efter att ha räknat med mina sunkiga stalldojjor och lite suspekta sandaler landade jag på 10-12 par.
 
Eftersom jag har stl 42-43 i skor är jag glad att jag faktiskt har något annat än gympaskor att sätta på fötterna. Efter att ha räknat med mina sunkiga stalldojjor och lite suspekta sandaler landade jag på 10-12 par.

Sko-tvilling! Mina är 43-44, jag landade också på 10-12 par av samma skäl.

Särbon har nån absurd hangup på att ha så få skor som möjligt och anser att jag har för många. Jag ska visa honom den här tråden.
 
Jag ska erkänna att jag kände en viss lättnad när jag såg hur många som svarade +21 :angel: Jag tog de skor jag mindes och plussade på lite till då jag säkert glömt några gamla som aldrig används.

Det gör jag när det gäller fleeceplädar... :cautious: Särbon har tom sagt en gång när vi var och handlade: "Nej älskling, du behöver inte en till fleecepläd"...
Oh, plädar/filtar och kuddar är min svaghet..! :love: Jag har fått sagt åt mig alltför många gånger "Nej!! Inte flera nu!" konstigt nog :cautious:
 
Har ca. 4-5 par skor, detta pga. att mina fötter är så konstigt formade, att få passar. Har typ storlek 36 på längden, men 37,5 på bredden :crazy: Vilket sammanvägt blir breda 37or i storlek... Favoritparet är mina Hunterstövlar. Så sköna att gå i :love:
 
Det gäller all form av fotbeklädnad ;)

Självklart över 21+ men jag har verkligen inte många skor per se. Enda jag är skyldig till är enkla sommarskor, hittar jag en modell som funkar så köper jag alla färger jag gillar (tillämpar samma på kläder :p) o slipper därmed köpa skor på x antal år. Men arbetsskor, ridfotbeklädnad, gympaskor "rena civila", häst, hemma osv, gummistövlar, tofflor ute/inne/civil o några m klack.
 
Har ca. 4-5 par skor, detta pga. att mina fötter är så konstigt formade, att få passar. Har typ storlek 36 på längden, men 37,5 på bredden :crazy: Vilket sammanvägt blir breda 37or i storlek... Favoritparet är mina Hunterstövlar. Så sköna att gå i :love:

Kolla Duo! Har alla skor i tre vidder.. Jag har tre par stövlar därifrån, ok kvalitet, ofta bra rea
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fick tag på ett par helt underbara skor till mycket bra pris häromdagen 😍 Problemet är att de börjar skava redan efter ett par...
Svar
10
· Visningar
835
Senast: Lyan
·
Tjatter Har någon här sånna? Är de bra? De har kampanj på dem nu och funderar på att beställa ett par. De verkar väldigt populära.
Svar
2
· Visningar
322
Senast: _Elly_
·
Hästmänniskan Hej, jag är utomlands och har lite impulsivt bokat en uteritt på ett välrenommerat ställe med välmående hästar, jag har givetvis inga...
Svar
10
· Visningar
729
Senast: Lingon
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 118
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp