Hur många priser????

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Texaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 238

Texaz

Trådstartare
WRAS har ju en rekommendation om antalet som ska placeras på tävling, dvs säga rangordnas och inte som t ex Ridsportförbundet förbestämt hur många som ska få pris.

Har märkt att det varierar kraftigt på olika tävlingar hur många som faktiskt får rosett och hederspris.

Vad är rimligt? Antal rosetter? Antal hederspriser?

Vad för slags priser är bra? Plaketter som på ridtävlingar? Westerngrejer? Allmänna saker?

Frågorna poppade upp nu när jag sitter och räknar på priser till helgens tävlingar, vore kul att höra vad ni anser!!!!

Sv: Hur många priser????

Hej,

Jag och Camilla har raggat priser här i Sala. Det har gått ganska bra, vill du veta vad vi har skrapat ihop så du kan planera ??
Maria i Sala

Vore himla bra!!! Ni är bara SÅÅÅÅ duktiga! Kul förresten att se dig här!!!!:laugh:

Helt OT men heeeej Maria! :)

sorry tex :P

Till topic så tycker jag nog att det räcker med hederspris till vinnaren om det är under fem starter i alla fall... Plaketter tycker jag personligen är rätt tråkigt, men kanske bättre än småsaker som man inte har nån användning av alls ändå... annars funkar ju alltid westerngrejjer och allmänna hästsaker... en borste eller hovkrats har man ju alltid användning för.

Jag gillar ätbara priser :D Antingen som jag kan äta eller hästen, eller nåt till båda.
På brukstävlingar (jag tävlar ju inte western) har jag varit med om allt från fodersäckar från Krafft, mineralbaljor och Gott&blandatpåsar till relamkepsar. Prylar är inte det första som går åt direkt..
Där brukar det vara ett prisbord, där ettan väljer först vad den vill ha, därefter tvåan osv.. På den tiden var vi inte så många starter så det blev pris till alla. Annars var det helt enkelt så många pris som arrangören hittat sponsorer i princip.

Personligen är jag inte så förtjust i plaketter och rosetter, men visst en liten rosett kan väl vara trevligt till de högst placerade. 1-3 eller 1-5 beroende på hur många starter. Oftast tycker jag det räcker med 1-3. Men bruksridningens och -körningens prisbord med "öppet för alla"-princip är rolig! Då får man ta om man vill ha och strunta i det om man inte vill ha. Perfekt :p

Ja just det, att välja, så är det ju inom t ex orienteringen, bra idé!!!!!

Men när är det ok med bara rosetter??? Personligen skiter jag i priserna men vill GÄRNA ha en rosett, alltså ett minne!!!

Hoppas att du fått allt från Agria??? där finns ju massor me grejjor. :D
förresten, blir det på utebanan?

Jodå, Agriagrejorna kom tidigt i år, men det är ju bara förstapriserna, dock fina såna!!!

Jag hoppas att vi får vara i ridhuset, men får besked idag! Vet dock inte hur illa det är i paddocken, vi har ju inte fått lika mycket regn som er tack och lov!!!!:p

Jag tycker det är tråkigt att bara få en rosett. Fodersäck och mineralbaljer,b-vitaminer osv är mkt bättre att få.Visst är det super med en fin pad el glansspray. Frågar man runt Odal och ridsportbutiker så är dom bra på att donera bara man gör lite reklam för deras butik och talar om vem som priset är skänkt från.

Personligen satt vi här och räknade att varenda start man gör i wras tävlingar på på minum 1500kr inkl vetbest och vad får man en jävla rosett.(ursäkta uttrycket) men de gör mig rätt förbannad.
De måste bli bättre i wras tävlingarna. De kostar alldeles för mkt.
meeting för box 1000kr
klasser 200kr
hage 400kr
elplats 400kr
Bensinpengar ca 1000kr beroende på vart man ska givetvis.
Mat för 1-4personer.
Ja ni ser själva jag har glömt en del grejer men de drar jäklare mig iväg så det heter duga!

Personligen gillar jag också rosetter och 1 -5 är väl lagom?

När det gäller andra priser så är "nyttiga" saker till häst å ryttare jättebra, sådant som ALLA kan använda.

Ahh, vore toppen om vi kunde få vara i stora nya ridhuset...

Ridhuset är klart, dock måste vi fixa vattning av det på något vis, då deras bevattningsanläggning tydligen strejkar......:p

Endera för mycket eller för lite vatten verkar det som...:crazy:

:banana: Toppen,, vi kan ta med vatten från LiveLong ! :bow:

Om tävlingen blir i ridhuset betyder det att framridningen blir på utebana?.
Jag som skall ansvara för framridningen kommer ju bli blöt då.

OT:
hej gordon, du måste tänka på chappen eller så!

Startar du i en lokal klubbtävling, så kostar det bara klassen, ca 100 kronor, thats it! vill du stanna över lunch, så får du räkna in den också, ca 50 kronor. Så det är inte jättedyrt! Och det är också meningen, att alla klubbmedlemmar ska kunna starta, utan att startavgiften ska vara ett hinder.

Vill man sen åka på tävlingar i andra klubbar än hemmaklubben, och unna sig box och övernattning etc, ja, då börjar det kosta...
Men det kan väl inte vara meningen att man tror att ridningen ska gå runt, med priserna? Man tävlar väl för att se hur man har utvecklats sen sist, och få en rosett som fjäder i hatten, i alla fall jag. Det finns ju inga prispengar i western i sverige, både på gott( mycket, folk blir så konstiga när det är prispengar med tycker jag...) och kanske lite ont?

Vad gäller priser, så delar man ut priser efter tillgång/intäkt, man kan inte räkna med några jättedyra grejor, när anmälningsavgiften är 100 kr.

Nejdå! Om tävlingen går inne så kommer framridningen ändå att vara inne, så du kan känna dig torr!!!!

Just nu ser dock utebanan helt godkänd ut, så vi håller tummarna och tar beslut imorgon!!!!:banana:

priser är bra tycker jag, oavsett hur många som är med i klassen.
De 3 fösta kan få nått mer en bara rosett men 4an och 5an kan nöja sig med rosett.

Ridhuset är klart, dock måste vi fixa vattning av det på något vis, då deras bevattningsanläggning tydligen strejkar......:p

Endera för mycket eller för lite vatten verkar det som...:crazy:

koppla en slang till vatten spridaren man använder till gräsmattan. De har vi gjort på träningar.:idea:

Liknande trådar

Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur... 2
Svar
20
· Visningar
4 839
Senast: kryddelydd
·
Dressyr Jag är på det igen men...är det rimligt att en klubb tar 200 kr för en klass (LC:2, LB:1, LA:1) och det du kan vinna är en rosett... 2
Svar
38
· Visningar
4 066
Senast: Jfrelin
·
A
Fälttävlan Vet inte hur många av er som var på Ryttis i helgen, men är det bara jag som tycker att det inte är okej att dela ut (ett!!) nudelpaket... 2 3
Svar
41
· Visningar
7 214
Senast: J0yR1de
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31