Hur många procent jobbar ni ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur många procent jobbar ni ?

merman skrev:
Min man vill nog på ett sätt. Samtidigt tror jag det är så att han känner att han ger sin familj bättre ekonomiska förutsättningar, "är den som drar hem mest pengar", och jag tror han känner att han på det sättet kan bidra bäst till sina barn. Det tror jag är gamla värderingar som vi alla på olika sätt har kvar. Jag och min man är nog väldigt traditionella men vi trivs i vår rollfördelning.

merman

Har du tänkt på att du fortsätter att överföra de värderingarna till era barn? Att mäns värde är att dra in pengar och kvinnor ska stå för omsorg och hempyssel mm.

Jag har inte "kvar" några sådana värderingar så dra inte alla över en kam!

Och jag hoppas jag kan fostra mina killar till att bli jämställda kloka närvarande pappor en vacker dag :cool:

Inte av någon feministisk eller politisk princip utan helt enkelt för att jag tror det ger dem ett rikare liv :love:
 
Sv: Hur många procent jobbar ni ?

EVA skrev:
Att det oftast är mammorna som går ner i tid beror i de flesta fall på att de/vi skulle förlora massor ekonomiskt på att låta mannen stanna hemma. Många av oss på detta forum har ju hobbies som inte är gratis. :bump: HÄSTAR :bump: . Om vi skulle gå ner i tid (lön) skulle vi inte kunna ha alla hästar/ponnyer kvar. :cry:
Så p.g.a. att kvinnorna vill ha dyra hobbies som hästar, så kan inte mannen få vara hemma med sina barn.

Jag undrar ärligt vem som är förtryckt här.
Min X-man blev förtryckt av mig på det viset, och det kan han aldrig förlåta.
 
Sv: Hur många procent jobbar ni ?

Inte_Ung skrev:
Så p.g.a. att kvinnorna vill ha dyra hobbies som hästar, så kan inte mannen få vara hemma med sina barn.

.

Exakt.

Och så ska man nedärva det generation efter generation :confused:


Tim
(som säljer hälften av hästarna och hela gården för att finansiera att vi kan vara hemma BÅDA TVÅ med barnen)
 
Sv: Hur många procent jobbar ni ?

Silverkedjan skrev:
Har du tänkt på att du fortsätter att överföra de värderingarna till era barn? Att mäns värde är att dra in pengar och kvinnor ska stå för omsorg och hempyssel mm.

Jag har inte "kvar" några sådana värderingar så dra inte alla över en kam!

Och jag hoppas jag kan fostra mina killar till att bli jämställda kloka närvarande pappor en vacker dag :cool:

Inte av någon feministisk eller politisk princip utan helt enkelt för att jag tror det ger dem ett rikare liv :love:


Jag för nog över massor med värderingar på våra barn, både bra och dåliga.
Det jag hoppas är att de ska kunna sortera och välja själva, som jag och min man har gjort.
Jag vill inte på något sätt generalisera, jag bara beskriver mina tankar, var och en blir lycklig på sin egen tro.

merman - principlös men nöjd med livet ;) .
 
Sv: Hur många procent jobbar ni ?

Välja och välja.............. ;) hur många medvetna val gör vi egentligen i våra liv.......... ;) Jag tror i alla fall att jag valt.

Viktigast är ju att vi är nöjda.

(mina föräldrar var båda fulltidsarbetande akademiker/starkt politiskt engagerade och delad allt, mamma var dock hemma med oss under småbarnsåren men förutsättningarna var annorlunda då)

merman
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag har en liten fundering, då det råkade bli lite tokigt för mig här om veckan med jobb. Har nämligen två jobb. Måndag: Sjuk (...
Svar
4
· Visningar
1 014
Senast: MissFideli
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
34
· Visningar
2 089
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 478
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp