Hur många sms skickar ni per dag i snitt?

Jag kommer nog upp i 50-60 om dagen (inräknat Messenger, WhatsApp och sånt). När jag och min pojkvän bodde långt i från varandra var det definitivt över 100 om dagen bara mellan oss två.
 
Personligen upp till tio sms om dagen, en del messenger men inte alls många. Dottern däremot skickar nog minst 60 av olika meddelande. sms, kik, snapchat osv :D

Jag var tvungen att kika på min logg vilka jag skickar mest till och det är barnen, saker de behöver veta när de kommer ut från skolan, eller om de har skickat och frågat. Dotterns skola får de inte ringa på mobilerna utan att fråga om lov, men det är helt okej att sms. Mest för att det inte stör på samma sätt, vilket gör att vi har en hel del konversationer om vart hon tar vägen efter skolan, om hon blir sen hem eller behöver hämtning någonstans.
 
Jag kollade på nåt program där de sa att vi skickar i snitt 60 sms/dag och person. Vet inte om det bara gällde USA eller alla.

Hursomhelst. Det är ju faktiskt rätt mycket. Hur många sms skickar ni per dag ungefär? Om ni skulle tänka ut ett genomsnitt? Jag smsar inte ens varje dag. Kanske skickar max 10 sms i veckan. Jag har en kompis som har abonnemang där det ingår 2000 fria sms i månaden, de var slut i mitten av månaden ungefär. Jag kommer inte ens i närheten av mina fria sms.

Å andra sidan skickar jag mer via Facebook messenger, men kommer nog inte upp i 100 meddelanden per vecka ens med det inräknat.
Jag skickar nog mer än 60 om man räknar in facebook messenger. Har haft whatsapp förut också men använder inte det med någon nu. Tycker det varierar ganska mycket dock beroende på vilka behov man själv och ens vänner har. Sen skickar jag meddelanden på snapchat ganska ofta också, och de hade lika gärna kunnat vara förlagda som sms :)
 
Kanske 10 sms på en månad.
Antalet skickade facebookmeddelanden per dag varierar mellan 0 - typ 50.
 
Blir 0-6 om dagen oftare 0 än 6st.

Fb och andra sätt att skicka meddelande är aldrig förutom e post som kan bli någon i månaden.
 
Jag skickar nog i snitt 1 om dagen och det brukar vara ett svar på ett mess från min mor. :)
Använder messenger lite mer.
 
Jag kollade på nåt program där de sa att vi skickar i snitt 60 sms/dag och person. Vet inte om det bara gällde USA eller alla.

Hursomhelst. Det är ju faktiskt rätt mycket. Hur många sms skickar ni per dag ungefär? Om ni skulle tänka ut ett genomsnitt? Jag smsar inte ens varje dag. Kanske skickar max 10 sms i veckan. Jag har en kompis som har abonnemang där det ingår 2000 fria sms i månaden, de var slut i mitten av månaden ungefär. Jag kommer inte ens i närheten av mina fria sms.

Å andra sidan skickar jag mer via Facebook messenger, men kommer nog inte upp i 100 meddelanden per vecka ens med det inräknat
 
Kanske 10-15 sms i veckan, om ens det. Facebook är jag typ aldrig inne på, och när jag är där så är jag inte inloggad på messengern. Jag använder oftast Skype om jag vill säga mer än ett par ord till någon.
 
Skickar rätt mycket sms faktiskt. Mest till min man och min bästa kompis. Minst 20 om dagen totalt, men oftast många fler än det. Räknade nu och jag har skickat totalt 17 sms idag.

Använder messenger en del också men inte varje dag.
 
Sms skickar jag endast till människor utan what's app. Tex mamma. Men det är ytterst lite. Tre i veckan kanske. Föredrar att ringa.

Däremot skickar jag massa what's app meddelanden till min pojkvän och till min bästa kompis.
 
Men fem sms per dag tycker jag låter rätt mycket. Åtminstone om man anser att det är "typ aldrig"...

Mjo, kanske. ;) Men det fanns en tid (när Dressyrtjejen var typ 12-13 år gammal, innan sociala mediernas tid) när jag skickade lika många SMS/dag som jag idag skickar meddelanden på alla mina sociala medier sammanlagt/dag. Vilket jag kommit fram till är ett 3-siffrigt antal. :grin:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 714
Senast: cassiopeja
·
Relationer Det här har legat och skavt hos mig i flera månader nu, men idag hörde jag något som gjorde att det exploderade lite och jag är nu...
2
Svar
21
· Visningar
4 635
Kropp & Själ Min 28-årsdag närmar sig och med den kommer också ångesten. Har varit rätt stabil sedan januari tack vare antidepp och terapi, men nu...
Svar
14
· Visningar
2 459
Senast: Unit
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 658
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp