Hur många sms skickar ni per dag i snitt?

Kanske 20 i veckan. Men jag har ett antal döva kollegor så sms blir den naturliga kontaktvägen om jag vill nå dom. Och dom drar garanterat upp statistiken. :D
Flåt, men jag blev så himla nyfiken, vad jobbar du med? Undrar då jag är gravt hörselskadad och undrar vad för yrke det kan vara :)
 
Jag skickar enligt min operatör mellan 100-200 sms i månaden, men då är ju inte iMessage inräknat och jag skickar en del över fb messenger också, så en 15-20 per dag i snitt blir det nog. Men så skriver jag ofta "allt" i ett sms dvs ofta lite längre. Många chattar ju mer ("hej" i ett sms, "hur är det" i nästa osv) då blir det ju ganska många per dag...
 
Max ett inklusive messenger fast oftast inga alls... Kanske två, tre i veckan.

Desto fler i jobbet
 
Använder Facebook messenger för det mesta men skickar kanske 1-2 sms/dag i genomsnitt. Totalt sett kanske 20 meddelanden/vecka? Skulle jag räkna med alla meddelanden på FB messenger skulle det bli betydligt mer men jag räknar alltså bara start av konversationer.
 
Jag kollade på nåt program där de sa att vi skickar i snitt 60 sms/dag och person. Vet inte om det bara gällde USA eller alla.

Hursomhelst. Det är ju faktiskt rätt mycket. Hur många sms skickar ni per dag ungefär? Om ni skulle tänka ut ett genomsnitt? Jag smsar inte ens varje dag. Kanske skickar max 10 sms i veckan. Jag har en kompis som har abonnemang där det ingår 2000 fria sms i månaden, de var slut i mitten av månaden ungefär. Jag kommer inte ens i närheten av mina fria sms.

Å andra sidan skickar jag mer via Facebook messenger, men kommer nog inte upp i 100 meddelanden per vecka ens med det inräknat.
Kanske 4-5 SMS i veckan. Högt räknat. Som du desto fler via Messenger.
 
I snitt 150 sms om dagen skulle jag tro. Sammanlagt med messenger och whats app så blir det säkert 200 om dagen. Använder sällan mobilen på arbetstid.
 
Om jag och min syster börjar med någon fullt normal konversation (eh, not) kan det dra iväg lite, men annars kanske jag skickar mellan tio och trettio sms i veckan. Och då är trettio lite i överkant.

Vi har en Facebook-chat via messenger för oss i stallet, men alla som står i stallet har inte Facebook och jag tycker personligen det blir lite löjligt att skriva i gruppen så alla kan se det om det jag skriver egentligen bara rör en person.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 714
Senast: cassiopeja
·
Relationer Det här har legat och skavt hos mig i flera månader nu, men idag hörde jag något som gjorde att det exploderade lite och jag är nu...
2
Svar
21
· Visningar
4 637
Kropp & Själ Min 28-årsdag närmar sig och med den kommer också ångesten. Har varit rätt stabil sedan januari tack vare antidepp och terapi, men nu...
Svar
14
· Visningar
2 459
Senast: Unit
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 659
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp