Hur många sms skickar ni per dag i snitt?

Just sms blir det inte över 60 om dagen, kanske runt 10 för det mesta. En hel del jobbrelaterat går via sms.

Räknar man inte övriga meddelandeformer så kommer jag enkelt upp över 60 om dagen, med ordentlig marginal, skulle jag tro.

Edit: Räknade för skojs skull. Uppe i 53 totalt hittills idag, varav 10 är sms (alla utom ett jobbrelaterat).
 
Kanske 10 i veckan, jag föredrar att snacka direkt men ibland funkar sms bättre. En del dar blir det mer, andra inga alls.
 
Jag tycker det är jobbigt att skriva sms eller liknande meddelanden. Smsar oftast bara kort och ganska sällan, vill jag prata med någon ringer jag hellre.
Om jag slår ut det kanske det blir något/några meddelanden per dag.
 
Sms, typ 1-2 i veckan? Då till någon förälder.

Sociala medier som skype, messanger och discord? Säkert över 1000 varje dag i snitt, vardagar blir det mindre än helger såklart. Men då är jag med i flera gruppkonversationer på både skype, facebook och discord. Plus alla privata konversationer... och antalet meddelanden blir såklart mindre om vi väljer att ta det i samtal istället. Men ja, nya generationen eller vad säger man? :angel: (vi är alla runt 20, yngsta är 15 och äldsta är 28)
 
Sms, typ 5-10 om dagen i snitt.

Men fb messanger... bra fråga! Idag har varit en extremt osocial dag, och räknade hur många jag har skickat idag, och det var 61 stycken. Så, en normal dag är det betydligt mer.
 
Jag skickar typ bara sms om jag behöver kontakta någon som inte har facebook, så kanske 2-3 sms om dagen i snitt. På facebook går det i perioder, men kan tänka mig att snitt ligger runt 20 om dagen.
 
Skickade 100-300 sms per dag när jag och min man var typ 15 och vi bodde långt ifrån varandra. Nu blir det typ 1-3 sms om dagen istället, så jag skalade av några nollor ;)
 
Jag skulle nog snitta på kanske 2 sms i veckan. Om jag räknar in kommunikation med mannen (som sker via hangouts) så kanske jag snittar på 7 -20 meddelanden i veckan (sms+hangouts).
 
SMS är mycket sporadiskt nuförtiden, kanske 5 i snitt om dan men då kan det gå flera dagar utan att jag skickar ett enda. Använder som flera andra däremot messenger mycket mer, där blir det garanterat mer än 60 per dag ;)
 
Skickar kanske ett tiotal sms dagligen. Messenger kanske ett 50-tal. Mailar kanske runt 10 jobbrelaterade mail per dag skulle jag gissa. Under Fashion Week peakar det väl på ett 100-tal :p
Några privata mail per dag brukar det också bli.
Plus minst ett par telefonsamtal då.
 
0-8 per dag på sms de beror på vad de handlar om och vilka det är till

Messengern använder jag sällan
 
Sms i princip enbart till sambon. Kanske 5 i månaden? Enda jag skickat i år är till chefen och svar på ett nyårssms från pappa. Förutom någon sådan "hemma 17" till sambon som inte har messenger o som jag 99 ggr av 100 ringer upp istället.

Messenger däremot är nog typ jättemånga. Vet inte om man kan se det? Avänder det till allt. Boka tider, förfrågningar, massa diskussioner ang produkter osv (jag bara älskar att kunna skriva lagom opersonligt (privat nr skickar jag aldrig till om jag inte fått nr av personen) till precis vem som helst på fb! Har massa (häst)folk på fb som jag aldrig träffat men som har kunskaper jag är nyfiken på), vänner osv osv osv.

Inser ofta att jag inte har nummer till en person jag ska möta upp eftersom vi bara pratat på messenger. Tur man kan ringa där oxå om det krisar :D
 
SMS far och skickar jag mest till bade hast och hund tranare, stall agare och liknande. det blir val kanske 5-10 per vecka beroende pa vad jag gor. Messenger blir kanske 2-3 per vecka i snitt ... daremot blir det betydligt mer pa hangouts. Jag skulle gissa att det ar mellan 5-10 om dagen, men det ar ocksa lite olika da det huvudsakligen ar familjen jag kommunicerar med pa hangouts.
 
Fattar inte hur folk orkar skriva mer än 20 per dag O_o. Jag skickar kanske i snitt 2-3 per dag. Ibland skriver jag på fb men har inte appen på telefon, använder det mer som chat än som sms-meddelande.
Nä precis! Jag är en sån som svarar "ok" på 90% av meddelanden :D
 
Jag känner mig efter men jag har varken what's app, snap och allt vad det nya nu heter (inser hur gammal jag låter, jag är inte ens 27...). Jag skickar kanske 5 sms/iMessage om dagen, till min sambo, mamma och ngn vän. Messenger använder jag lite mer där jag har några gruppkonversationen med olika vänkonstelationer, det kan vara mellan 5-100 meddelanden om dagen beroende på. Jag är ganska osocial när jag inte umgås irl, telefonsamtal är inget jag ägnar mig åt frivilligt heller om det inte är för att bestämma något praktiskt. Tex vart ses vi, var är du jag hittar inte dig, jag står i affären vill du ha ngt och annat brådskande :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 714
Senast: cassiopeja
·
Relationer Det här har legat och skavt hos mig i flera månader nu, men idag hörde jag något som gjorde att det exploderade lite och jag är nu...
2
Svar
21
· Visningar
4 627
Kropp & Själ Min 28-årsdag närmar sig och med den kommer också ångesten. Har varit rätt stabil sedan januari tack vare antidepp och terapi, men nu...
Svar
14
· Visningar
2 459
Senast: Unit
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 656
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp