Hur många spånbalar/vecka?

Sv: Hur många spånbalar/vecka?

Tack för alla svar! Hade tänkt mig att en bal i veckan skulle ingå i stallhyran, och sedan får man köpa till om man behöver mer.
 
Sv: Hur många spånbalar/vecka?

Det verkar vettigt. Det är ju värt att tänka på att fräschare boxar faktiskt ger en fräschare stallmiljö, det känns som om många glömmer bort det på vägen!
 
Sv: Hur många spånbalar/vecka?

En bal per vecka, vilket blir 4 per månad tycker jag är rimligt. Jag använder visserligen tre till min häst som är hyffsat renlig (ingen gris iaf) och mockar noga och ekonomiskt, de går ute från 08-19 el 20. Vissa ponnyer i vårt stall klarar sig på två balar per månad utan problem. Sedan har vi dem som strör en bal var tredje dag... Men då tar de ut betydligt mer också, mockar alltså inte så noga utan både skit och rent spån hamnar i skottkärran.

Tycker att det låter som en bra lösning att 4 balar ingår och sedan får de köpa till fler vid behov.
 
Sv: Hur många spånbalar/vecka?

Det verkar vettigt. Det är ju värt att tänka på att fräschare boxar faktiskt ger en fräschare stallmiljö, det känns som om många glömmer bort det på vägen!

Absolut, att använda stallförbättringsmedel kan tex vara en bra investering för bättre miljö. Kan vara något för ts att tänka på med, att det kan stå en sådan förpackning i stallet som man kan använda innan man strör nytt. För att motverka amoniak osv
 
Sv: Hur många spånbalar/vecka?

Säger som de flesta andra här, 1 bale/vecka är vad som brukar gå åt.
Det är vad som ingår för mina inackorderingar.

Funderar på att ändra detta till vintern och att de istället får köpa en pall med spån av mig. Det går 12 balar på en pall, det borde alltså räcka 3 månader för normalhästen. Orsaken till ändringen är att de själva får hålla ordning på sin förbrukning, vissa använder gärna mer utan att säga till...
Nu har jag möjlighet att ställa en pall till varje inackordering och till mig själv, kanske inte helt lätt om man inte har utrymmet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 413
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 237
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 151
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp