Bukefalos 28 år!

Hur många tävlingar i rad?

S

sandy_

Hur många tävlingar i rad är rimligt?
Jag ska tävla den 23/9. Två veckor senare är den en dressyrtävling jag är sugen att ställa upp i 7/10 (alla andra tävlingar är hopp), helgen efter är det en tävling 14/10 och helgen efter det är det ytterligare en tävling 21/10

Den ända tävlingen som det är bestämt att jag ska åka på är den 23/9.
Vilka andra ska jag välja?

Det finns en tävling 29/9 också...
 
Sv: Hur många tävlingar i rad?

rider helst bara 2 helger på rad och sen minst en helg vila, men ibland är det bra tävlingar så det blir 3 helger på rad, men då brukar det få bli lite längre paus än bara 1 helg efter det. Men det beror ju på vilka klasser du rider, hur många klasser och vad det är för häst, ålder osv.
 
Sv: Hur många tävlingar i rad?

Hästen är 10 år. Jag rider 1-2 klasser/tävling...
LD/LC Hoppning och LC/LB dressyr :)
 
Sv: Hur många tävlingar i rad?

Jag ser inga problem med att tävla 3 helger i rad om hästen är i bra kondition och speciellt inte när det är så jättehöga klasser heller.
 
Sv: Hur många tävlingar i rad?

Vad bra!
Men nu krockade dressyrtävlingen med ett konfirmationsläger som jag bestämde igår att jag ska åka på :(
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
447
Senast: hamilton1
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 430
Senast: zarmino
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 185
Senast: Cambrie
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 472
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp