Hur många timmar sover ni?

Sv: Hur många timmar sover ni?

Jag har rejäla sömnstörningar och har haft så under ca 15 år.
Jag sover väldigt oregelbundet. Det kan variera mellan 0 h till 12 h(dock inte i sträck). Jag mår bäst om jag lyckas få ca 7 h sömn minst.
Jag sover aldrig så länge i sträck. Men får jag iaf det i sömntid, om än uppdelat, så funkar jag hyfsat. Får jag mindre sömn än så en längre period blir jag till slut fysiskt sjuk.

Jag har både smärtproblematik och adhd. Med medicinering mot adhd:n dagtid sover jag dock bättre på natten. Jag sover djupare och längre i sträck.
Går även på sömnmedicinering. Utan den sover jag inte alls på ett ar dygn. Sen krashar jag och söver ett par h för att upprepa..
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: Ketrawzc
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 571
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
751
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 428
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp