Hur många timmar sover ni?

Sv: Hur många timmar sover ni?

Jag har rejäla sömnstörningar och har haft så under ca 15 år.
Jag sover väldigt oregelbundet. Det kan variera mellan 0 h till 12 h(dock inte i sträck). Jag mår bäst om jag lyckas få ca 7 h sömn minst.
Jag sover aldrig så länge i sträck. Men får jag iaf det i sömntid, om än uppdelat, så funkar jag hyfsat. Får jag mindre sömn än så en längre period blir jag till slut fysiskt sjuk.

Jag har både smärtproblematik och adhd. Med medicinering mot adhd:n dagtid sover jag dock bättre på natten. Jag sover djupare och längre i sträck.
Går även på sömnmedicinering. Utan den sover jag inte alls på ett ar dygn. Sen krashar jag och söver ett par h för att upprepa..

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
723
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 035
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
476
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bildtråd
  • Stärka 3 åring
Tillbaka