Hur mkt kanin mat ska jag ge?

shettisenlillemor

Trådstartare
Hej jag har en kanin som blir 4 månader om 7 dagar. Jag har gett han 2 matskedar av en bra mat för kaniner sen jag köpte han, men när ska jag ge han mer mat? För 2 matskedar är ganska lite tycker jag. Min kompis har tjatat efter typ 1 månad efter att han kom till mig att han ska få jätte mycke mer mat. Vad ska jag göra
 
Hej jag har en kanin som blir 4 månader om 7 dagar. Jag har gett han 2 matskedar av en bra mat för kaniner sen jag köpte han, men när ska jag ge han mer mat? För 2 matskedar är ganska lite tycker jag. Min kompis har tjatat efter typ 1 månad efter att han kom till mig att han ska få jätte mycke mer mat. Vad ska jag göra
Kaniner skall främst ha fri tillgång till hö. Pellets kan du ge men var restriktiv, för mycket leder lätt till övervikt vilket är ett stort problem hos många kaniner. Ge istället sallad eller morotsblast.
 
Fri tillgång till hö, min ungkanin får pellets nu då han har svårt att hålla tillräckligt med hull men de flesta behöver inte det. Behöver han pellets är nog inte två matskedar för lite, men det beror på hullet.
 
Hej jag har en kanin som blir 4 månader om 7 dagar. Jag har gett han 2 matskedar av en bra mat för kaniner sen jag köpte han, men när ska jag ge han mer mat? För 2 matskedar är ganska lite tycker jag. Min kompis har tjatat efter typ 1 månad efter att han kom till mig att han ska få jätte mycke mer mat. Vad ska jag göra
Är verkligen 2 matskedar kaninfoder allt du ger??? Inget hö?
 
En måttstock kan vara 1/8 dl pellets/kg. Men håller kaninen vikten på ett bra sätt så kan dina 2 msk absolut vara tillräckligt.
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 783
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
920
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
845
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 022
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad äter ni för sill i påsk`?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp