Hur mkt kräver en Shelti?

W

Warmia

Hur mycket måste denna ras aktiveras för att må bra?
Har fått för mig att det är en lite skällig ras som inte älskar allt och alla som typ golden....
Hur mkt pälsvård?
 
Sv: Hur mkt kräver en Shelti?

Min kompis har en tik på 2½ år. Hon älskar nästan allt o alla. Skäller inte utan anledning, men däremot så 'buffar' hon ofta. Får hon bara nosa så tystnar hon. En trevlig tjej som inte kräver så mycket aktivering som man kan tro. Promenerar i genomsnitt ca 60 min om dagen o tränar agility 1-2 dagar i veckan. Annars är hon ute på gården när hon vill, men stannar inte ute länge om hon är ensam. Är hellre inne med familjen, måste ju hålla koll. ;)

Hon mår bra på detta, men skulle inte protestera om hon fick lite mer arbete/hjärngympa..

Pälsvården är enkel. Nu har hon ganska lite päls men den är otrolig lättskött. Borstar i ggr i veckan max. Trimmar runt öron, tassar o armhålor kanske 1 ggr i månaden. Om hon blir smutsig ramlar smutsen bara av när hon torkar. Väldigt lättsam päls. :D
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 475
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 700
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 891
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 098
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp