Hur mkt väger 1 dl vetekli?? SNABBT SVAR TACK

N

Nina83

Någon som lite snabbt kan ge mig vikten på 1 dl vetekli?

//MVH Nina
 
Behöver jag påpeka att mitt vetekli har en vikt som skiljer sig från båda de ovan angivna? ;) Nu minns jag inte på rak arm, men det står på en lapp i stallet vad 1 iliter kli väger, och det är inget av det som hitills skrivit ;P
 
Våg ? Nja, då ska det inte skilja så mycket...antagligen väger man olika...alltså en del kanske skakar i hop kliet lite mer..osv...eller så väger det helt enkelt olika från parti till parti...
 
Det väger olika från parti till parti.

jag kontrollväger ALLTID nya foderpartier. På samma sätt och med samma våg som alltid, och det kan skilja en hel del. Dels från olika tillverkare, men även mellan olika säckar från olika tillverkare.

Soja t ex förresten skiljer en hel del beroende på om de är "flingor" eller "korn" ...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
684
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Mitt första möte med fång är på g?😱 Fick igår bekräftat att min häst har fettdepåer på kroppen samt svullen och hård fettnacke av...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
12 221
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 654
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp