Hur mycket hänsyn till partner?

alazzi

Trådstartare
Ja, jag är väldigt frågande. En god vän till mig får aldrig prata i telefon när partnern är hemma. Jag tycker att det är helt orimligt att förbjuda en sån sak. De bor i ett hus så det finns plats att gå undan på. Detta är inget nytt, hon har haft det så alltid och tycker att det är rimligt. Mig irriterar det faktiskt. Jag har givetvis inte med det att göra så jag avreagerar mig här istället.

Hur långt är rimligt att gå för husfridens skull? Trösta mig med annat som känns orimligt i ett förhållande.
 
Jag fick inte prata med katten. Inte heller titta på tv när partner skulle sova.
Inte prata i mobil heller.
Just då reagerade jag inte så starkt men efteråt har jag förstått hur illa behandlad jag blev. Med hjälp av buke.
Jag lämnade först efter mordhot. Tyvärr
 
En närstående är pensionär och gillar att åka runt och träffa folk och titta på saker relaterade till hens intresse. Tyvärr hinns det sällan med eftersom hen måste vara hemma och tillgänglig utanför kontorstid när den något yngre partnern är ledig. "Happ."
 
Ja, jag är väldigt frågande. En god vän till mig får aldrig prata i telefon när partnern är hemma. Jag tycker att det är helt orimligt att förbjuda en sån sak. De bor i ett hus så det finns plats att gå undan på. Detta är inget nytt, hon har haft det så alltid och tycker att det är rimligt. Mig irriterar det faktiskt. Jag har givetvis inte med det att göra så jag avreagerar mig här istället.

Hur långt är rimligt att gå för husfridens skull? Trösta mig med annat som känns orimligt i ett förhållande.
Totalt orimligt.
Delade man en etta kunde man möjligen BE partnern att undvika telefonsamtal när man ska sova/sover.
 
Jag arbetar våld i nära relation. Jag är inget fan av bedömningsinstrumentet FREDA av flera anledningar som i detta blir o-relevant.
Men flera socialtjänster och socialstyrelsen använder sig av just FREDA när de bedömer våldet.
Under psykisktvåld kommer frågor som handlar om ens partner begränsar en i hur man använder sin telefon och kontakt med sitt nätverk (familj, vänner släktingar mm), nu framkommer det inte av inlägget om partnern också kontrollerar själva telefonen men det är också en sån punkt som ingår.
Att det nämns att hon jobbar deltid för att hinna med att städa får mig att iaf tolka som att partnern har synpunkter på hur man sköter sysslor i hemmet och det är också en del som ingår i psykisktvåld.

Att leva i en relation är ju ett ständigt givande och tagande... Att sitta och prata i telefon i sängen 02:30 bredvid sin sovande partner hade också fått mig att be min partner lägga på alt lämna rummet och jag hade definit påpeckat att det inte är något jag uppskattar. Att någon däremot har problem med att partnern pratar i telefon med någon mitt på ljusa dagen kanske tom i ett annat rum får mig snarare att fundera vad den klagande partnern har för problem...
 
Jag arbetar våld i nära relation. Jag är inget fan av bedömningsinstrumentet FREDA av flera anledningar som i detta blir o-relevant.
Men flera socialtjänster och socialstyrelsen använder sig av just FREDA när de bedömer våldet.
Under psykisktvåld kommer frågor som handlar om ens partner begränsar en i hur man använder sin telefon och kontakt med sitt nätverk (familj, vänner släktingar mm), nu framkommer det inte av inlägget om partnern också kontrollerar själva telefonen men det är också en sån punkt som ingår.
Att det nämns att hon jobbar deltid för att hinna med att städa får mig att iaf tolka som att partnern har synpunkter på hur man sköter sysslor i hemmet och det är också en del som ingår i psykisktvåld.

Att leva i en relation är ju ett ständigt givande och tagande... Att sitta och prata i telefon i sängen 02:30 bredvid sin sovande partner hade också fått mig att be min partner lägga på alt lämna rummet och jag hade definit påpeckat att det inte är något jag uppskattar. Att någon däremot har problem med att partnern pratar i telefon med någon mitt på ljusa dagen kanske tom i ett annat rum får mig snarare att fundera vad den klagande partnern har för problem...
Normal dagtid.
 
Jag arbetar våld i nära relation. Jag är inget fan av bedömningsinstrumentet FREDA av flera anledningar som i detta blir o-relevant.
Men flera socialtjänster och socialstyrelsen använder sig av just FREDA när de bedömer våldet.
Under psykisktvåld kommer frågor som handlar om ens partner begränsar en i hur man använder sin telefon och kontakt med sitt nätverk (familj, vänner släktingar mm), nu framkommer det inte av inlägget om partnern också kontrollerar själva telefonen men det är också en sån punkt som ingår.
Att det nämns att hon jobbar deltid för att hinna med att städa får mig att iaf tolka som att partnern har synpunkter på hur man sköter sysslor i hemmet och det är också en del som ingår i psykisktvåld.

Att leva i en relation är ju ett ständigt givande och tagande... Att sitta och prata i telefon i sängen 02:30 bredvid sin sovande partner hade också fått mig att be min partner lägga på alt lämna rummet och jag hade definit påpeckat att det inte är något jag uppskattar. Att någon däremot har problem med att partnern pratar i telefon med någon mitt på ljusa dagen kanske tom i ett annat rum får mig snarare att fundera vad den klagande partnern har för problem...
Hon berättar ofta om bråk om städning och övriga sysslor i hemmet. Och matkontot. De delar lika trots att partnern äter mycket mer.
 
Att inte ”få” göra någonting i mitt eget hem skulle göra mig skogstokig. Visst att en partner kan önska saker tex prata inte i telefonen i närheten när han sover för att han är lättväckt men att försöka förbjuda någon från att göra saker är inte hälsosamt beteende i ett förhållande.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 009
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 862
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 782
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har varit deprimerad i minst 10 år. Jag förstår inte varför jag inte kan bli bättre. I grunden har jag egentligen ett bra liv...
Svar
16
· Visningar
2 026

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp