Hur mycket musli per dag? Kg

Sv: Hur mycket musli per dag? Kg

jag har mustangs musli och ger just nu ca 5 dl av det om dagen. Hon brukar få 7,5-10 dl när hon är igång och inte har bete. Min häst är ett sexårigt halvblod av modell nättare, 167 cm i mkh. Ska tillägga att jag har ett bra hö, sen får hon lite betfor oxå

Sv: Hur mycket musli per dag? Kg

Ja, hur mycket musli ger ni era hästar per dag, som ENDA kraftfoder?
Skriv hur hög manke och hur gamla de är också.
Ha det bra!

Min dam på 1.55, normal hull, pigg/het. Får nu ca 2 kg müsli från Krafft (red mills)

När det är full tävlings säsong och mkt träning osv så får hon 2 ½ kg men nu när hon inte tävlas så behöver hon inte mera än 2 kg.
Får 3 dl betfor 1 gång om dagen oxå. Går på fritillgång på hösilage inne och äter runt 11 ½ kg nu när det är runt +5

har räknat ut på ett foderstat program så det tillräckligt med minerlar osv. ska lägga till lite mer mineraler i vår.

är en sådan person som hellre ökar på grovfodret än kraften

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 451
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 805
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 655
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka