Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Jag blödde i 4 veckor.
Riktigt mycket bara i 3-4 dagar. Då använde jag bindor som jag smugglade med hem från bb.
Sen hade jag vanliga nattbindor från always och det sista helt vanliga bindor eller trosskydd.
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Jag skulle köpa TUNNA nattbindor! Jag hade sådana tjocka från början och aj vad det gjorde ont att sitta ned... Det blev ju som en stor knöl mellan benen. Jag fick sitta på ena skinkan ;)
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Jag blödde otroligt mycket. Gick med BLÖJOR i två veckor (tjyvlånade hem från BB :angel:) som jag fick byta varje halvtimma, och därefter nattbindor i någon månad. Tror jag hade avslag i nästan 3 månader..
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Blödde halvrejält i ca 2 veckor och sen irriterande blödde och hade sig i drygt 8 veckor. Ingen mens i sikte och grabben är nio månader :p
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Jag blödde enormt mycket. Fick ha dom fina "blöjorna" man fick på BB i ca en vecka efter. Sedan i ett par veckor kunde jag ha dom från Apoteket.
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Hahah, jag kunde inte sitta alls typ!
Min son "gjorde sönder" mig där bak (och där fram). Gissa om att jag hade problem med att sitta ner! :p
Men han är såklart värt det och skulle göra om det 1000 miljoner ggr.
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Jag läste om min journal igår. Mina två sprickor jag fick var så små att de inte ens blödde... Tänk att det kan vara så olika. Men man vet ju aldrig hur det går nästa gång :) (Om det nu skulle bli någon...)
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

I min journal står det att jag sprack på 4 ställen utav 6 och fick sys nersövd (bedövning tog inte) på operation.
Det var tydligen rätt mycket, men ansågs enligt dom vara normalt.

Kanske sprack så mycket för att jag fick värkstimulerande dropp och krystvärkarna efter det blev kraftiga och tog en timme.
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Med andra barnet blödde jag först i några dagar, sen stannade det upp. Jag kontaktade BB och de sa att det kunde bli så.
Någon dag senare fick jag ett "koagel". Det forsade blod, jag riktigt kände hur det pumpade, sen kände jag "en klump" som for ner i toan.
Jag blev ju livrädd och ringde till min barnmorska som kom farandes för att hjälpa mej. Hon förklarade att det var ett "koagel", inget farligt men man ska ha det under uppsikt. Jag fick även tabletter som skulle hjälpa mot detta.
Ingen rolig upplevelse men det gick bra. Efter det så blödde jag normala mängder i ca 3 veckor.

Ett tips om ni blöder mycket. Använd barnets blöjor, de stoppar upp ordentligt i stället för "fjösiga" bindor. :D
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

I min journal står det att jag sprack på 4 ställen utav 6 och fick sys nersövd (bedövning tog inte) på operation.
Det var tydligen rätt mycket, men ansågs enligt dom vara normalt.

Kanske sprack så mycket för att jag fick värkstimulerande dropp och krystvärkarna efter det blev kraftiga och tog en timme.

Visst blir man himla öppen när man fött barn :D innan vågade man knappt säga bröstvårta och nu har man inget problem med att prata om verkligen allt som kommer in och ur kroppen och allt som finns där imellan ungefär. Jag får verkligen bita mig i tungan för att inte gå in allt för mkt på detaljerna när det pratas graviditet, förlossning osv ;)
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Jag blödde nog i ca 2 veckor och hade lite avslag i ytterligare ca 2 veckor då jag använde vanliga mini trosskydd bara.
Imorgon är hon 6 veckor och jag har varit fri från avslag i ca 1,5 vecka nu.
Första 3 dagarna blödde jag dock rejält. Använde BB's mini bindor, men dom är ju typ som vuxenblöjor ändå. :angel:
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Kl.

Första veckan kom det en massa blod och även urin när jag reste mej upp. Sen slutade jag blöda efter 10 dagar men det kom tillbaka igen efter en vecka och blödde pyttelite en vecka till. Men det var läskigt att inte kunna hålla inne urin över huvud taget! Det tog nog 6 veckor innan det ens märktes när jag skulle knipa av strålen på dass.

Förlåt om det var för mycket information men när vi ändå pratar om "efter förlossning" så kan det ju va bra att veta att det kan bli såhär :D
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Visst blir man himla öppen när man fött barn :D innan vågade man knappt säga bröstvårta och nu har man inget problem med att prata om verkligen allt som kommer in och ur kroppen och allt som finns där imellan ungefär. Jag får verkligen bita mig i tungan för att inte gå in allt för mkt på detaljerna när det pratas graviditet, förlossning osv ;)

man får verkligen inga problem alls att prata om ett!
innan var ja negativ till att massa människor skulle se mig halvanken när ja skulle föda, men sen när värkarna kom så sket man fullständigt i det! :p.

jag får hejda mig själv också för alla vill ju inte höra.
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Kl.

Första veckan kom det en massa blod och även urin när jag reste mej upp. Sen slutade jag blöda efter 10 dagar men det kom tillbaka igen efter en vecka och blödde pyttelite en vecka till. Men det var läskigt att inte kunna hålla inne urin över huvud taget! Det tog nog 6 veckor innan det ens märktes när jag skulle knipa av strålen på dass.

Förlåt om det var för mycket information men när vi ändå pratar om "efter förlossning" så kan det ju va bra att veta att det kan bli såhär :D

Håller med om att det var läskigt att inte kunna knipa av strålen då man satt på toa. För mig höll det dock inte i sig så länge, kanske max 1 vecka innan jag kunde knipa av den. Men alldeles efter förlossningen spelade det lixom ingen roll hur mkt man än kämpade, det bara rann såfort man satte sig på toa. :crazy:
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Håller med om att det var läskigt att inte kunna knipa av strålen då man satt på toa. För mig höll det dock inte i sig så länge, kanske max 1 vecka innan jag kunde knipa av den. Men alldeles efter förlossningen spelade det lixom ingen roll hur mkt man än kämpade, det bara rann såfort man satte sig på toa. :crazy:

Men oj vad läskigt...:crazy:
Jag kunde knipa av med en gång.

Tänk vad olika det är
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Jag blödde aldrig mycket, men länge. Mitt barn är snart 9 v och det kommer fortfarande lite blodblandad flytning. Vamöig binda de första 2 veckorna och trosskydd sedan.
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Ja det var läskigt. Min läkare sa att det berodde på att blåsan låg rakt upp istället för böjt bakåt som den brukade göra. Så länge jag satt ner var det inga problem, men på väg till toa :eek:

Man lär ju aldrig bli porrskådis sa min kompis efter sin förlossning och jag får nog hålla med henne. Har faktiskt inte tittat hur jag ser ut efter alla stygn men det kan inte vara så vackert.
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Knapplån & trådnappning.

Ni som läckte vs. ni som höll tätt...Gjorde ni knipövningar innan förlossningen?
Är bara nyfiken på om det spelar någon roll. :)
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Hur det går verker ju mest vara en slump när man hör vad alla säger... Det är så himla olika :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 191
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Söndag natt hamnade jag på sjukhus pga allergisk chock. Fick komma hem efter medicin och några timmar på observation. Igår kväll kom en...
Svar
18
· Visningar
886
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 392
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Oerhört viktig fråga 😅 Jag lyckades bli beroende av avsvällande nässpray förra vintern/våren och det tog ganska lång tid innan jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 063
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp