Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

tror 3-4 veckor. bara några dagar de blödde rätt mkt.
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Fem veckor, men det var 'bara' under första veckan som det blödde väldigt mycket.
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Blödde ordentligt några dagar, sedan höll avslaget på ca 3,5 veckor.
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

*knapplån*

Jag hakar på denna tråden med en följdfråga...

Köpte ni några speciella bindor för detta? Jag kollade på apotekets hemsida men hittade egentligen ingen speciell där.
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Jag använde de som Apoteket har, heter Apoliva tror jag.
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Efter sonen blödde jag i tre månader:crazy: bm trodde mej inte när jag sökte hjälp utan sa att avslaget kan hålla på några veckor, hm ja men blöda ska man inte göra i tre månader, snacka om järnbrist:eek: fick reda på av en gynekolog som jag pratade med att man inte bör blöda mer än några veckor, sedan bör man skrapas för att utesluta att det finns "något kvar".
Under de tre månaderna blödde jag mycket, största nattbindan höll tätt i någon timme max:crazy: efter det hade jag "avslag" i någon månad.

Med dottern hade jag som en vanlig mens i en vecka, visserligen efter kejsarsnitt, kanske det spelar roll om de sprutar medel som drar ihop livmodern direkt i livmodern?!
Livmodern drog iallafall ihop sig väldigt snabbt, en vecka efter hon var född var min magen helt platt:D
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Ok. Räcker de om man blöder rikligt? Jag ser att det finns en variant som kallas "Maxibinda, lång och tjock".
Jag tänkte köpa nu innan så man har tills man kommer hem. För på BB har de väl bindor för den tiden man är där?
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Jag använde Libresse tjockare nattbindor i början när det blödde som mest.

Blödde några veckor, minns inte exakt.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Ja, de hade när jag var där, så det löser sig på plats. Apotekets räckte till mig iallafall!
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Jag måste ha haft en jävla otur.
jag blödde i 8 veckor.. Massivt i c.a 4 veckor.

Jag fick 4 enheter blod på sjukhuset innan jag åkte hem, sen var jag in igen och fick 1 enhet á 3 gånger efter att avslaget höll på..

C.a fyra dagar efter att avslaget slutade fick jag första mensen!!! :mad:
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Oj shit !
Det är först den senaste veckan jag insåg allt som händer med min kropp efter förlossningen. Jag har faktiskt inte tänkt på det...
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Jag köpte apotekets bindor men tycker det kändes så tjocka och obekväma så jag köpte både libress och always nattbindor, kollade i affären efter de med vingar och högsta uppsugningsförmåga.

Blödde som sagt inte speciellt mkt, blödde bara 200 ml under förlossningen och sen hade jag sjukusets "Mini" :rofl: bindor när jag var där som jag böt 2 ggr. Jag böt alltid innan jag amma eftersom livmodern drar ihop sig då och man blöder mer.
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Jag antar att jag var ett extremfall och att det har med förlossningen att göra. Men jag trodde det var vanligt att man blödde 6-8 veckor, men icke! :mad:
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Jag har libress nattbindor hemma så jag får väl se om de funkar, i annat fall finns ju apotekets. Känns onödigt att köpa hem innan man vet hur det blir för min del.
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Tackar tackar :D
 
Sv: Hur mycket och hur länge blödde ni efteråt?

Blödde i ca 3 veckor, ytterst lite. Klarade mig med vanliga tunna bindor. Sedan var det uppe hålla 1 vecka innan mensen kom igång. Först trode jag att det var avslaget som börjat igen, men insåg ganska snart att det var mensen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 191
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Söndag natt hamnade jag på sjukhus pga allergisk chock. Fick komma hem efter medicin och några timmar på observation. Igår kväll kom en...
Svar
18
· Visningar
886
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 392
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Oerhört viktig fråga 😅 Jag lyckades bli beroende av avsvällande nässpray förra vintern/våren och det tog ganska lång tid innan jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 063
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp