Hur mycket pellets till kaniner?

Twister2007

Trådstartare
Jag har två kaniner som är dvärdurar, de är 2 och 3 år ish. De äter just nu pellets från Brit animals, de får de utspritt och ej i skålar. För aktivering. Hur mycket ska de få egentligen? Dem är ej tävlings kaniner? Skulle någon kunna ge mig en foderstat. Båda äter okej med hö, inte fullt mycket!
 
Jag har aldrig behövt ge pellets till unga/ vuxna dvärgkaniner. Jättarna behöver men de små brukar klara sig bra på hö.
 
Jag har två kaniner som är dvärdurar, de är 2 och 3 år ish. De äter just nu pellets från Brit animals, de får de utspritt och ej i skålar. För aktivering. Hur mycket ska de få egentligen? Dem är ej tävlings kaniner? Skulle någon kunna ge mig en foderstat. Båda äter okej med hö, inte fullt mycket!
Oftast behövs det knappast nåt men en riktlinje är MAX 1/8 dl per kg.
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Senast: Scata
·
Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: vinkelina
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 463
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 784
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp