Hur mycket skulle ni ge och av vad?

A

aniratak

Jag har en två åring som jag skulle vilja höra vad ni skulle ge henne för foder och i vilken mängd?
2år pappa fullblod mamma halvblod
växer ganska mycket är 161cm nu
lite tun men inte mager
går på Hö har tyvärr inte analysen ännu men räkna på medel hö. vad tror ni är bra? :confused: :d [bild]http://hem.passagen.se/korstaridsallskap/?noframe/[/bild]
 
hej hopp =)
först så måste du få höanalysen, sen kan du luska ut vilket energibehov din häst har, och utifrån det sammanställa en foderstat där grovfodret ska täcka 80% av energibehovet, resten fyller man på med kraftfoder. bra riktlinjer. lycka till!
 
Hon måste iaf ha 1,5kg hö per 100 kg kroppsvikt. Gärna mer då hon är unghäst.

Men tänk på att proteinbrist i så unga år kan få konsekvenser så ta en analys. Det är billigt jämfört med andra hästsaker man gladeligen slänger pengar på.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 431
Senast: ufot
·
Foder & Strö Har en 28 åring här som nu har börjat tappa vikt, och jag är väldigt villrådig vilket foder jag ska köpa. Upptäckte det för bara någon...
2
Svar
23
· Visningar
1 824
Senast: Soffan74
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 422
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
21 567
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp