Hur mycket till kan vår ponny växa?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare LuddeLump
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 700
L

LuddeLump

Har precis köpt ett ponnysto på 2.5 år. Hon är nu ca 125 cm. Hur mycket kan vi räkna med att hon växer? Jag vill ju att hon antingen stannar som B-ponny eller blir minst 134-135 cm. Det sista vore bäst för oss, då kan dottern tävla henne längre.

Sv: Hur mycket till kan vår ponny växa?

Har tyvärr svårt att tro att en två och ett halvtårig ponny ska växa en hel decimeter till. Du får nog istället hålla tummarna för att hon landar på strax under 130.

Fast det där är svårt, vissa individer växer ju senare än andra.

Lycka till med nyförvärvet!

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
647
Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 573
Hästmänniskan Som titeln lyder, är det klokt att köpa en häst på 141cm när man själv är 163? Jag är 19 och väger inte så mycket, men det kan ju... 2
Svar
38
· Visningar
2 942
Senast: Editten
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka