Unafraid
Trådstartare
Jag vet att många är experter på att elda med ved på det här stället, så jag slänger ut en fråga. 
Förutsättningar: en stuga jag kommer bo i varannan vecka.
Uppvärmning: luftvärmepump och direktelelement
samt en kamin. Jag inser nu att den fina murade delen nog mest är för dekoration, det går upp en skorsten utan någon kontakt mot murningen, så sen blir tyvärr inte varm på det sättet jag är van med när jag växte upp, så det är mer omedelbar strålningsvärme den ger.
Plats: Västerbottenskusten
Isolering: gissningsvis ytterst bristfällig.
Eldning: möjlighet att elda 2*3 h typ 5/7 dagar.
Frågan är, hur många kubik ved ska jag köpa? Har en bra leverantör med fin ved att tillgå. Är 3 kubik rimligt?
(Den stackars plantan har varit död hela vintern men nu visat livstecken. Det är den enda plats jag kan placera den på som inte kattungen når, så den får en sista chans på vinst och förlust, är medveten om att den är en dum plats
)
Förutsättningar: en stuga jag kommer bo i varannan vecka.
Uppvärmning: luftvärmepump och direktelelement
Plats: Västerbottenskusten
Isolering: gissningsvis ytterst bristfällig.
Eldning: möjlighet att elda 2*3 h typ 5/7 dagar.
Frågan är, hur många kubik ved ska jag köpa? Har en bra leverantör med fin ved att tillgå. Är 3 kubik rimligt?
(Den stackars plantan har varit död hela vintern men nu visat livstecken. Det är den enda plats jag kan placera den på som inte kattungen når, så den får en sista chans på vinst och förlust, är medveten om att den är en dum plats