Hur mycket..?

T

Tican

Vbl-travare, kastrerad i höstas, 158 cm (tror jag de var), motioneras mkt sällan, men går i hagen dygnet runt, men rör sig inte så mycket där heller. Går bara in om det skulle få för sig att bli kallt igen.

Vad behöver en sådan häst i SmbRp och MJ, ungefär??

Tacksam för svar! :bow:

Underhållsbehovet på din häst är ca 56 MJ och 336 g SmbPr. Eftersom du inte rider den behöver den inte mera än så.

Jag skulle snarare vilja veta hur mycket hästen äter just nu och hur den ser i hullet på det.

Lägg sedan foderstat efter det.

mvh Jessica

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 284
Senast: lundsbo
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 721
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst... 2
Svar
20
· Visningar
2 432
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka